satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

snear på livet

Kategori:

just nu känns allt bara så mörkt och dystert.
Imorgon åker Amanda hem, jag kommer sakna henne jätte mycket..
Jag har ständig värk i kroppen. Mår verkligen inte bra. Kan inte träna.
Saknar min pojkvän också.

Livet är inte på en pinne just nu. Imorgon ringer jag vårdcentralen. Orkar inte längre. Slut på klagomål.
Music on world off.

Godnatt


Sena bilder från dagen

Kategori: Allmänt

markträning

Kategori:

igår tränade vi lite bommar med hästarna. Idun börjar komma på det. mer och mer. Jätte kul!
det bästa av allt är hur fint hon börjar släppa i nacken. Hon pendlar inte alls lika mycket som förut. Riktigt skönt!




pistacia

Kategori:



myser in våren, jäkla massa matinlägg idag!!

orientaliska

Kategori:



chillar vid havet med favvisen

Kategori:



Gårdagens pass

Kategori: Allmänt

Gårdagens ridpass gick jättebra, vi red ner till banan och började med att trava över lite bommar och så. Tog en stund innan Vinur ville lyssna på mig eftersom han är väldigt duktig på att testa, testa, testa... 
 
Efter ungefär halva passet så började Emilia att pusha mig att galoppera, eftersom jag trillat av har jag en liten spärr när det kommer galoppen. Och det funkar så att Emilia måste pusha mig rätt mycket för hon vet om att jag vill innerst inne och det vet jag också egentligen fast jag säger nej, haha det låter knäppt jag vet... 
 
Jag började först trava på långsidan några gånger och sen galoppera, i början kändes det läskigt men sen pusha Emilia mig ännu mer och det va väl tur det för sen släppte det och det kändes inte alls läskigt längre! Vilken tur att jag har henne va? 
Även när vi red till och från stallet så var jag på Vinur lite mer att han skulle gå på bra , annars blir det lätt att han slöar. 
 
Passet får en 8/10! 
 
Detta kan jag förbättra: Våga mer och lita på Emilia.
 
 
 
 

Påskbomb eller något

Kategori: Allmänt

 

Morgonstund har guld i mun

Kategori: Allmänt

Godmorgon alla fInisar! Idag är jag på strålande humör! 
Tanken var innan att vi skulle åka till havet med hästarna idag och grillà. Hoppas verkligen det blir så! Annars skulle vi nog åka till emporia..
 oavsett Så står det ridning på schemat idag! 
 
 Puss på er snyggingar!
 

så jävla bra tillsammans

Kategori:



finaste teamet någonsin!

filmmys

Kategori:

fruktbomb och annat onyttigt mys.


påskägg

Kategori:

är det ett steg in i vyxenlivet om man får sånt här i påskägg av mormor & morfar?



rollar ju

Kategori:



medans alla festar rullar vi runt i stoooora tomma kågeröd. Whoppppp! eller??

helt dött..

glad påsk

Kategori:



Haft en trevlig dag med hoppträning och påskmiddag!
Bilder kommer!

puss!

frullle

Kategori:

frysta bär och apelsinjuice





Goooodmorgon föresten

Kategori: Allmänt

Sovit gott? Det har inte jag.. Ska snart åka upp o rida. Blir nog ett stärkande galopp pass Idag.
 
puss!

Yes I'm mad bro!!

Kategori: Allmänt

 
Så falsk, borde finnas böter för att bete sig som du. Fy fan!

filmmys med favoriten

Kategori:

andra avenyn & Amanda!



New in- Copperfield

Kategori:

Blev ett par nya ridbyxor för mig på ullared,helskodda, supersköna och riktigt snygga! 299:-!

Puss&Kram

Mimmi







Amanda & plutten

Kategori: Allmänt

Snea bilder - new in

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
 

Dagens ridtur

Kategori: Allmänt

Idag red jag och Amanda på vInur och Idun. Vi red in På hoppbanan och hoppade lite små hinder. Och satan vad bra Idun hoppade idag om jämnför med sist. Riktigt taggad på att kicka igång henne nu inför alsvenskan.. 
Även Amanda fick testa Idun lite på hemvägen och hon gillade henne skarpt. Jätte kul att få se någon annan rida sin häst så man får se hur hon egentligen rör sig. Amanda red henne jätte fint!
 
 
Bjuder på en fin bild på Amanda o plutten!<3

Godmorgon

Kategori:

blev knappt inga inlägg alls igår.. men inte lätt att hinna allt. Hade ingen laddning heller..

Men hade en super dag med shopping, grillning o annat mysigt. Sitter just nu i bilen påväg hem.

Lägger upp lite bilder på allt nytt när jag kommer hem.
puss!



Outfit by Mimmi

Kategori:

Tänkte direkt på Emilia och Vinur när jag satte i hop detta! Hade varit super snyggt på sommartävlingarna!


Puss & Kram

Mimmi

paus i shoppingen

Kategori:



svar på tal

Kategori:

fick en fråga om hur vi kommer göra när Nicke flyttar till Helsingborg. Förlåt, men vadå vad hade ni gjort? Självklart kommer vi då göra slut.

Eller? Vi löser det väl på bästa sätt. Han har sin familj här i kågeröd och inte bara det utan vänner också. Så det är ju inte så att vi aldrig kommer ses. Sen går jag på victum i Helsingborg så vi kan träffas då också.
Det kommer alltså bli bra, men självklart kommer jag sakna honom i kågeröd då vi nu ofta kan "spontan ses".




Godmorgon darlingsss

Kategori:

Precis vaknat, ska snart gå upp för att packa det sista inför visiten i ullared. Woho!

hörs sen godingar!

espresso house

Kategori:



rent o fint!

Kategori:

Scapa imitation?

Kategori: Allmänt

Dessa schabraken kommer från Hööks, sjukt fina! Men något jag reagerar på är hur lika dem är scapa schabraken, har dem kanske något sammarbete? Eller har HV polo härmat Scapa?
 
 
Visst, skillnader finns det ju helt klart, men känns lite som samma tanke med just siffrorna.
 
 
Men men, what ever! Jag vill ha ALLLAA oavsetttt!
 
 

hello miss Arona JH collection

Kategori: Allmänt

I'm in looove!
 
 
To die fooor! Måste ha måste ha!! Lätt mina nästa stövlar!!
Dessa var faktiskt förvånadsvärt billiga. Dem ligger på 1659:- . Lätt värt!
 
see you soon!

Ridbyxa supergrip

Kategori: Allmänt

Är det någon som testat dessa ridbyxorna? Har sett dem på många duktiga ryttare men aldrig provat dem själv. Som jag tidigare nämnde så gillar jag inte helskodda om man bortser från att det är de snyggaste. Jag känner mig så låst. Men det kanske beror på att jag rider i syntet sadel. Men är faktiskt riktigt sugen på att se hur dessa fungerar......
 
 

mot norra vram!

Kategori: Allmänt

Tröötttt!! Occh nu ska jag snart åka till Norra Vram för ytterligare ett jobbpass. Men idag jobbar jag med kocken så då jobbar jag bara 10- 15 så det är inte så farligt. Det värsta är alla varorna från servera som kommer idag.. Men men!
 
Efter jobbet ska jag och mamma åka till Delonti på Familia och fixa mina ögonbryn. Plocka och färga! Nu jävlar ska det bli ordning på dem.
Jag har fått låta dem vara hur länge som helst för att dem ska växa ut så man kan få form på dem. Snacka om att det har kliat i fingrarna på mig!! Dem är såååå fula!:(
 
puss!
 

Lalle och Tyra

Kategori: Allmänt

Älskar Tyras häst Lalle, han är så himla fin både kroppsmässigt och sättet han rör sig på. I framtiden när jag ska börja rida storhäst är detta typen jag är ute efter! Namnam!!
 
 
 
Vad gillar ni för typ på häst? Lalle typen eller lite grövre modell?

putsat upp stövlarna

Kategori:



före...



efter!! behövdes verkligen...

wow!

Kategori: Allmänt

Kollade precis min statistik, och wow! Vad har hänt ? Den bara stiger och stiger för varje dag! Så himla roligt!!
 
 

US mötet sammanfattning

Kategori: Allmänt

Tänkte göra en liten sammanfattning om vad vi igår kom fram till på US mötet för er som inte deltog.
Vi har kommit fram till att vi vill ha ett ridläger/träningsläger ungefär 15 juni när alla slutat skolan. För roligast är det ju när det är varmt?
Lägret kommer innehålla träningar i önskad gren ( hoppning eller dressyr ) . Rykttävlingar, grillkvällar, bada med hästarna, kubbturneringar, mysiga uteritter och vi avslutar lägret med tävling i grenen man tränade inför.
Mycket mer kommer vi ej hinna med då lägret kommer bestå av tre dagar.
 
Är det någon som har någon mer idé om vad vi kan hitta på, så maila mig på [email protected]
 
header

Gårdagens erbjudande

Kategori: Allmänt

Igår fick jag ett mail om ifall jag ville ha platsen i alsvenska hopplaget. Och självklart tackar jag ja till det!! Drömmen hade ju varit att få delta med Idunn men hon har inte riktigt koll på benen ännu.. Så jag har lagt upp det på det viset att jag tränar både Vinur och Idunn inför det. Sen får jag se vem som klarar sig bäst. Det lutar redan åt Vinur känner jag, men vi får väl se hur det blir!
 
Skulle ju egentligen varit med förra året men då blev anmälningen försenad eller något. Detta är mitt sista år som ponnyryttare. Och jag känner att det är något jag måste hinna med, alsvenskan i hoppning på någon av mina isisar. Då har man lyckas. Ohyes!
 
Sen om det går åt helvete för laget kan det kvitta, bara att vi tagit oss dit är jätte bra!
 
Fortsättning följer!
 
 
Vinur i sina glansdagar ! <3

fullspäckad dag

Kategori: Allmänt

Idag skiner solen som attan och jag måt faktiskt bättre idag än föregående dagar så jag ska snart bege mig upp till stallet för att rida Idunn. Men inte bara Idunn utan Vinur också. OCH INTE BARA VINUR UTAN GANDUR OCKSÅ! Vilken daaag.
Som jag tjatat om alla andra dagarna och inte gjort ännu är att städa skåpen. Och det är något jag faktiskt ska göra idag!
 
Eftersom jag har tusen saker att göra idag så kommer jag inte hinna blogga, men jag fixar lite tidsinställda innan jag drar! Snällt va?
 

finaste läsare!

Kategori: Allmänt

Haha så glad jag blev nu när jag loggade in på blogg.se och fick se era gulliga kommentarer. Självklart var det bara ett skämt igår om att jag skulle sluta.
Men kan inte ljuga om att jag inte blev glad av era kommentarer om att jag inte fick sluta. Det är tack vare er jag vill och kämpar för bloggen dag in och dag ut.
 
Ni är bäst! <3
 

mysig kväll hos pojkvännen

Kategori:






hade en super mysig kväll igår hos Nicke. Han bjöd på god mat o massa kärlek .;)

precis kommit hem o är galet pigg faktiskt! skönt!

the new thing

Kategori:

Förra inlägget var ett skämt nötteeerr...
Jo det är såhär, jag älskar min blogg. Jag älskar hur jag utvecklas med den i mitt skrivande, i mitt tänkande, i min ridning, mina fina läsare, och allt där till. Men det är inte bara positiva saker. Vissa dagar när jag tex går i skolan känner jag ångest om snittet på inläggen ligger över fem. Jag har ett speciellt upplägg som jag vill följa för att vara en så bra bloggare som möjligt. Men det är inte varje dag jag kan vara det. Därför har jag löst det på ett jätte bra sätt.
 
Igår bestämde jag mig för att Mimmi ska ha tillgång till min blogg. När jag har dåligt med tid och annat delar hon med sig av sina tankar och åsikter. När jag haft träningar för henne reflekterar hon över det. När jag tävlar och inte har tid att blogga då jag lägger fokuset på hästen bloggar hon över hur det går. Hittar hon någon fin outfit till häst läggs det ut.
 
Förstår ni min tanke? Det kommer bli jätte bra och en fördel för er läsare!
 
Hoppas detta faller er i smaken. Pussss!
 
 

Sadly news

Kategori: Allmänt

Det är såhär att jag ska sluta blogga.. Jag hoppas ni inte blir för besvikna...
Tack för denna tiden.
 

US möte

Kategori: Allmänt

Snart bär  det av på US möte i kågeröds ridhus. Ska bli spännande att se vad dem har att säga. Fick idag ett jätte roligt erbjudande inom tävlingsfronten som jag imorgon delar med mig av.
 
Jag och Nicke har precis varit och handlat lite mat och sånt mys till kvällen. Så spenderar väl kvällen hos honom och sen får vi se vad som händer!
 
Pusssss
 

pannkaksfrukost med pojkvännen

Kategori: Allmänt

Ibland är det bra med en pojkvänn som är kock!
 
( Hans försök till att göra ett hjärta ;) )
min tööönt!

Godmorgon

Kategori:

Precis vaknat,ska snart åka upp till stallet och ta ut hästarna. Sen hem igen och baka scoones.
 
 
Bara jag som är vaken klockan sju första dagen på påsklovet elller?????
 
 

nyheter på bloggen

Kategori: Allmänt

Skulle egentligen presentera en ny händelse på bloggen nu ikväll men hinner inte dag så den kommer upp imorgon istället. Hoppas ni orkar vänta;) Det blir en stor förändring men absolut till den bättre!
 
see you guys tomoooorrrooooooww!
 

blogghästen

Kategori:

Haha kolla mina fina blogghästar, den ena ( Idunn ) posar och Vinur står alldeles ensam stilla och väntar på sin tur..
Harmonin i Vinur är helt underbar.
 

myskväll

Kategori: Allmänt

Nu ska jag hoppa in i duschen och tända ljus och mysa ner mig i soffan, sen kommer min fina Niclas.
Hoppas ni får en lika mys kväll som jag, men vet ni vad (nästan) det bästa är med ikväll? Imorgon behöver vi inte gå upp för att åka till skolan! PÅSKLOV WHOPPPPP!
 
Puss på er!

POOONNYAKUTEN

Kategori: Allmänt

Finns det ngt bättre än ponnyakuten i ridkläder? Äkta ryttare! wohoo!
 

dagens tur

Kategori:

Blev en lång skrittrunda när jag kom hem från jobbet  idag.  Vi skrittade bara men jag lösgjorde Idunn så gott jag kunde. Hon har blivit så mjuk och lätt att arbeta med. Hon söker sig självmant ner och går i en hyffsat stadig form. Älskar min bebis!!

TRÖÖTTTT

Kategori: Allmänt

Blä, varför tackade jag ja till att jobba idag? Är trött som attan... Men men! Mot Norra Vrams vårdhem! Whoppwhoppp!!
Cash is king , right?
 

mys

Kategori:

Känner mig riktigt dålig.. Så här ska jag ligga hela kvällen.. Snart earth hour. Släcker ni?



familjen Ståhl

Kategori:



Planer och sånt

Kategori: Allmänt

På torsdag åker jag med la familia, Pojkvännen och Mimmi till Ullared. Där möter vi upp familjen Humaloja. Vi har hyrt tre stugor så alla ska få plats hehe ;)
Ska bli sjukt mys! Har visserligen precis varit där men vadå då? Får man någonsin nog av shopping? Njaa.. Tycker jag inte!!
 

Min ögonsten

Kategori: Allmänt

Har idag fått kontakt med Idunns gamla ägare Lena och det känns jätte roligt! Fått kommentarer på mina bilder om att hon är sig lik med tanke på hennes "bus". Gillar Idunn skarpt eftersom vi aldrig får det tråkigt, hon hittar alltid på något konstigt. Ingen häst som man bara sitter still på. Den bästa julklappen jag kunde tänka mig ;)
 
Vad jag nu undrar är om det möjligen finns några bilder på Idunn som föl eller från sin uppväxt? Det hade varit jätte roligt att få se!

 Kraam!
 

Designa dina egna stövlar hos TUCCI

Kategori: Allmänt

Läste på Tyras blogg om att hon designat sina stövlar själv när hon var i Danmark och tävlade. Och snacka om att jag blev kär i dem.... Förstår att hon la ner pengar och tid på det, extra kul måste det kännas eftersom ingen faktiskt kan härma henne.
 
 
 
Dessa är verkligen to die for... Mums!
 

bus Idun

Kategori:



Fin dag

Kategori: Allmänt

Precis kommit hem från Niclas. Hade en super duper bra kväll igår med Evelina. Vi kollade på pistvakt och sånt mys. Saknat henne o familjen massor!
Solen lyser galet och vi ska snart åka upp till stallet för att rida till Annelie och grillar korv och sånt med hästarna. Mysigt! Sen hade jag tänkt städa mina skåp i stallet, fullproppade med massa skit!
 
Vi hörs sen, puss!
 

Kan detta vara något för dig Mimmi?

Kategori: Allmänt

Kikade runt lite på Tyras blogg och hittade den bilden. Älskar Tyra o hennes sätt att vara på men haha, tror inte jag hade burit denna ooutfit, men tummen upp för henne för att våga stå ut ur mängden!
 
Detta känns verkligen som något du hade haft om du hade häst o sånt MIMMI!
 

Skitsnack

Kategori: Allmänt

Vad anser ni är skitsnack? Är det kränkande ord eller är det när man talar om vad som hänt under ett eventuellt bråk?
Hade varit spännande att veta om det är jag som är helt ute o cyklar eller om ni tycker som jag...
 
 
 
 
 
 

Fin kväll med fin vän

Kategori: Allmänt

Ikväll har äntligen kvällen vi planerat kommit! Nu jävlar blir det pistvakt marathon med Finaste Evelina Andersen. Vilken tur att jag har dig, vem skulle jag annars kolla pistvakt med, helt seriöst hah?
Även om vi inte umgås så mycket för tillfället så har du så stor plats i mitt hjärta, och jag älskar dig!
 

Det här med egendesignat..

Kategori: Allmänt

Det är många bloggare som designar sitt eget varumärke. Det kan vara schabrak, täcken, ridbyxor eller pikéer. Vad vet jag! Men det känns verkligen som alla "hästbloggare" har gjort något sådant. Men måste verkligen hissa www.dressyrmupparna.se collection. Den faller mig verkligen i smaken. 
Enligt uppgifter släptes collectionen för exakt ett år sedan.
 
 
Hur snyggt är det inte?
 
Sen får vi inte glömma våran älskade Tyra Sjöstedt. Jag är helt såld på hennes varumärke Starrider. Hade tänkt beställa ett par av hennes urläckra ridbyxor men jag kan inte hitta dem någonstans? Hon letade innan efter återförsäljare men efter det har jag ingen aning om vart man kan beställa dem? Någon som vet?
 
I'm in looove!
 

slutkörd

Kategori: Allmänt

precis vaknat från min powernap på soffan.. Ska nu bege mig till stallet.. Hade allra helst velat krypa ner hos fina N ( HAHA EVELINA & RONJA! ) . Nejdå, saknat min fina Idun! Känns bara jobbigt att gå ut när man är så frusen :(
 
Puss!
 

Ny trend?

Kategori: Allmänt

Efter ha besökt ett antal hopptävlingar har jag lagt märke till denna nya trend. En lång tävlingshuva. Jag vet inte om jag tycker det är så snyggt egentligen. Min första tanke var " riddarutr". Fast så är det ofta med nya trender, man stänger dem ute men senare välkomnar man dem med öppna armar.
 
Vad tycker ni?
 

standard

Kategori:



Sen tar vi lov.

Hästfocus

Kategori: Allmänt

Nu har tidningen kommit!! Låg i brevlådan när jag kom hem och jisses vad nöjd jag är!! Kommer upp bilder på upplägget och tankar/åsikter senare!
Pusssss!
 

Glädjs åt varandras framgångar

Kategori: Allmänt

Har ni tänkt på en sak? Så fort det går bra för någon bekant inom ridsporten så ska man inte uppmuntra den personen. Man ska alltid hitta något som inte ser bra ut, något som personen gör fel. Om det så är minimala fel så måste vi hitta något som inte är i kategorin perfektion.
Varför gör vi nu såhär? Jo, för att vi ska känna oss duktigare. Vi tål inte höra att någon annan är duktig på vad dem gör. Vi vill ha bekräftelse.
Jag har varit en sån person, och är säkert det fortfarande om jag tänker efter. Det är ett stort fel som jag måste ändra på!
Om någon hade uppmuntrat min ridning och någon annan sedan klankade ner på den hade jag ju blivit ledsen. Vi måste kunna ge varandra komplimanger, låta andra stå i centrum och ta plats. Vi måste acceptera varandras framgångar.
Desto mer man tränar desto bättre blir man.
Finns många duktiga vänninor i min omgivning som jag är jätte stolta över. Som te.x Evelina Andersen som rider dressyr på sin fina Ville. Jasmin Andersson med sina två fina storhästar Mr.E och Corre.
Jag låter dem uppmuntras i detta inlägg.
 
Kan vi inte försöka ändra på denna jargong? Hästsporten hade blivit så himla mycket trevligare då på alla sätt och vis!
 
Evelina på sin fina Ville ! <3
 
 
Jasmin på sin fina Corre! <3
Denna grymma tjej har även en blogg ni kan följa på : www.satsanderyttare.devote.se
( Hon har varit med om en tragisk olycka så hon är för tillfället sängliggande och kan inte rida, därav inget aktivt bloggande på denna blogg. )
 
 

"farligt" att hoppa med islandshästar

Kategori: Allmänt

Ursäkta men vad är det för trams? :(
Jag hör från många håll och kanter att det är så farligt att hoppa med islandshästar för det är inte vad dem är byggda för osv. YADA YADA!
Som ni redan vet har jag hoppat med mina tre islandshästar jämnt. Allra mest med Vinur. Och det är VINUR som har allra bäst gångarter.
Hans galopp kan jämnföras med en storhäst. Den är så stor och rund. Han har alltid haft bra galopp men den har stärks ruskigt mycket med tiden nu när vi hoppat.
 
Självklart är det inte bra att hoppa  för leder och sånt. Men så är det för alla hästar. Man ska inte hoppa flera gånger i veckan. Men det är inte bara för islandshästar.
Men en vanlig häst hoppar ni kanske en eller två gånger i veckan. När jag var igång under alsvenskan förra året hoppade jag och Vinur EN gång i veckan då jag är rädd att han annars ska tappa gnistan.
 
Men skulle verkligen uppskatta om detta trams lades ner för det är verkligen inte sant. Islandshästar har samma möjligheter som en vanlig häst. Om inte större då dessa underbara isbitar är en aning tåligare mot smällar och vrickningar.
 
 
Bildbomb sen förra årets fättävlan i kungshult.

Tips för magra hästar

Kategori: Allmänt

Jag har ett super bra tips till er vars hästar är väldigt magra.
Efter Vinurs "nära döden upplevelse" i vintras har han magrat ur rejält. Pga hans foderstrupsförstopning kan han heller inte äta vilket foder som helst och det är då svårt att få i honom den fett han behöver.
Av mig får han betfor. Det fodret är inte så fett så jag brukar tillsätta en msk majsolja i. Vinur är väldigt kräsen vid mat, varför vet jag inte men det har kommit nu efter alla gånger han satt i halsen.. Han är inte så förtjust i detta med oljan men min andra häst Idunn äter det som en galning. Hon är också väldigt mager men jag ser stor skillnad på henne efter jag började tillsätta detta.
Ett tips bara!
 
 
 

Pappa & "Grandur"

Kategori: Allmänt

Älskar denna bilden på Gandur, hur snygg är han inte i "bottlebanken".
 

Framtidsplaner

Kategori: Allmänt

Har innan hållt lite lektioner för Mimmi på Vinur. Och tycker det är super kul att få lära ut min kunskap till någon annan. Det är roligt att se en annan människa växa inom ridsporten och att veta det är pga än själv. Detta är verkligen något jag länge velat göra.
 
Jag har nu fått ett erbjudande att hålla lektioner för andra vilket jag är riktigt glad över! Det ska bli super roligt om det går igenom. Lite extra klirr i kassan men inte det som är det viktigaste, det är att mina framtida elever lär sig mycket inom hästsporten och har kul.
 
Får se vad som händer, jag håller tummar och tår!
 
 
Finaste isis Vinur i "hopptoppform". <3
 
 

ebbas fik

Kategori:



Godmorgon alla fina läsare!

Kategori: Allmänt

Ny dag nya tag, right?
Jag är super trött och vill egentligen bara krypa ner under täcket hos min fina Nicke. Men nä nu ska jag bege mig till bussen.. Buhu..
 
Idag kommer förhoppningsvis tidningen ut och jag är helspänd på hur det kommer se ut. Om någon av er skulle skaffa tidningen och läsa reportaget, vad tyckte ni? Kommentera gärna era åsikter, kul att veta vad ni tycker!
 
Pusss!
 
 

Titta titta titta

Kategori: Allmänt

Vem är längst ner i högra hörnet?? Jo jag! Woho!! Imorgon!!
 

oh my goooosshhh

Kategori: Allmänt

Vilket hopp? Får rysningar ( haha mimmi...) .
Men allvar, tänk att ha en sån häst med den kapaciteten, vilken dröm..
 

Godmiddag alla snyggingar!

Kategori: Allmänt

Fick sluta vid elva idag pga den kommande stormen, haha skönt att bo på "landet" eller vad man ska säga. Mamma ligger hemma jätte sjuk så jag pysslar om henne så gott det går, sen kommer pappa o byter av. Drar då upp till stallet och mockar o tar in mina fina stjärnor. Sen blir det väl pojkvännen tror jag? :)
 
Pussselipuss puss!
 

New in

Kategori: Allmänt

Köpte för ett tag sedan nya täcken till Idunn. Ett grönt utetäcke och ett horseware imitation fleecetäcke. 
 

birgers café

Kategori:



nu jävlar

Kategori:

tog en powerwalk till stallet imorse och släppte ut hästarna. 30 min!
Sen åt jag en avokado o en morot. Nu jävlar ska jag komma igång igen. Ikväll kommer vårt nya hemmagym, ut med det gamla in med det nya.

Taggad as hell!

Flyinge HV

Kategori: Allmänt

Såhär glad blev jag när jag fick veta att Totilas inte skulle visas. Men Mimmi fattade ingenting och log på som vanligt, knäpp as usualllll!
 

Idunn fra Errarp

Kategori: Allmänt

Jag må vara galen i Armani Code, men jag är då super glad i min Idunn och hade inte velat ha någon annan än ju st henne. <3
 

Armani Code

Kategori: Allmänt

Efter hingstvisningen igår på Flyinge kan jag konstatera att jag är galet såld på Armani Code. Har aldrig sett en häst hoppa som den. Han hoppade väldigt högt och luftigt över alla hinder. Den egenskapen är ju självklart inte bra i längden då hästen tar ut sig mer än vad den behöver och lättare blir trött, men han är bara fyra år och det är ju bara ett tecken på stor potential!
Drömmen hade ju varit en efterkomma på Armani Code, gud... Så fin! Och bästa av allt, han är en KWPN hingst.
Jag var mållös igår, fy fasen.. Namnam!
 
 
Peter Eriksson har ridit denna hingst och utryckte sig att han inte fann några som helst fel, en häst i perfektion!

Träningstips

Kategori: Allmänt

Denna övningen körde jag igår. En jätte bra övning för rakriktining och ställa hästen åt olika håll men samtidigt behålla balansen i steget.
 
Ja, jag ritar grymt snyggt, jag vet!! Men ni börjar skritta på en stor volt så ni känner att ni har kontroll. Rider sedan ut på spåret och rider in på 10m volter. Viktigt är att ni ser till att hästen inte flyter ut med bogen. Parera med ytterskänkel, yttertygel och vikten. Bara för att hästen går in på ett mindre spår betyder inte det att hästen ska gå fortare eller saktare. Sikta på att bibehålla takten hela vägen. Ut på spåret igen och rakrikta.
Vill man träna på att få hästen mer balanserad, håll ut från väggen! Annars blir det lätt att hästen tar stöd av den.
Gör denna övning i gångarterna efter hästens förmåga.
super bra övning!

Dagens pass

Kategori: Allmänt

Idag gick det precis som igår. SUPER! Hon var jätte lugn både vid uppsittning, på ryggen och till hands. Hon gick som en klocka idag utan överdriv!
Fick med mig Mimmi idag så har massa fina bilder och videos på mig och Idunn. Kommer in senare! Så håll utkik finisar!
 

Godmorgon

Kategori:

Solen skiner och ska snart bege mig till stallet och finslipa Idunn lite. Livet är sjukt bra!

Flyinge HV

Kategori: Allmänt

Bild på mig och Mimmi sen hingstvisningen, såhär glad var jag när jag fick veta att hingsten Totilas inte skulle visas... (n)
 

underbart

Kategori:

Flyinge levererade verkligen. Vilka snygga hästar! Herregud.. Riktigt förälskad i Armani Code.. Riktigt snygg hopphäst, en sån typ av häst jag senare vill ha..
Förutom hästarna på flyinge åt vi deras super goda kladdkaka. Man kan ju inte bryta traditionerna..;)


Betäcka Idun

Kategori: Allmänt

Jag har planer på att ta föl på Idun senare när jag fyllt arton och inte kan tävla henne mera. Skulle varit jätte kul att ta föl på henne efter Hektor. Han är ju inte nådigt snygg den hästen....
 
Har haft många unghästar innan så format de flesta själv. Men vore super skoj att rida in någon själv så man får den precis som man vill.
 
Hur snygg är inte denna hingsten?

så jävla bra

Kategori:

Red Idunn idag och fy för fanken vilken pärla hon var!! Hon riktigt sökte sig till bettet och var hur lätt som helst för hand o skänkel.
Gjorde några väldigt bra övningar som jag tänkte dela med mig av senare.


Hingstvisningen på flyinge

Kategori: Allmänt

Nu beger jag mig av till Flyinge för hingstvisningen. Ska bli super kul! Fint sällskap också, Mamma, Therese och Mimmi.
Någon mer som ska dit?

Godmorgon!

Kategori: Allmänt

Hade en riktigt fin kväll igår, berättar mera sen.
Ska nu upp till stallet och rida, puss på er! <3

vidriga människor

Kategori: Allmänt

Jag tänkte ta upp det här med mobbning. Mobbning behöver inte alltid vara att säga taskiga saker. Det kan även vara att bara ignorera någon. Och det kan nog egentligen vara något av det värsta.
Många utrycker sig inom detta område men som egentligen inte tänker på det utan faktiskt är en mobbare själv.
 
Varför vill man göra någon illa med ord? Varför vill man låta någon vara ensam och må dåligt? Mycket grundar sig i dåligt självförtroende. Man måste klanka ner på andra för att själv må bättre. Jag tycker det är rent utsagt förjävligt.
 
Här om dagen tog en tretton årig flicka livet av sig pga just detta, mobbning. Varför ska det få gå så himla långt? Vi måste agera!! Men tyvärr är ungdomar idag för fega för att agera och sätta ner foten mot "ledaren" för då anses man som mesig. Men i själva verkat är personen som står upp för den "mobbade" den vettigaste.
 
Jag kan snacka skit, lägga mina åsikter hit och dit, men det behöver väl alla. Och det gör man till dem som står en närmst. Men inte fan skulle jag få för mig att sitta och kränka någon person. Skulle aldrig snacka skit om någon utan anledning iheller! Absolut inte.
 
Vem är det som blir offret då? Jo det blir egentligen den coolaste personen. Det är hon eller han som vågar sticka ut ut mängden. Det är personen som inte ser ut som alla andra, personen som beter sig på ett annorlunda sett. Måste alla se likadana ut eller? Jag förstår inte!! Hur kul är det egentligen. Det är ju sjukt. Vissa blir mobbade pga undervikt, vissa för övervikt. Vissa pga dålig ekonomi ( inga märkeskläder ) och vissa bara för att.
 
Jag kan inte göra allt, jag kan inte stoppa all mobbning. Det går inte. Men hade jag kunnat så hade jag! Men det jag vill är att ni mina kära läsare tar till er detta och agerar om ni ser att någon är utanför. Säger personen att hon vill vara själv, säg okej och fråga sen igen! Alla ska få frågan. Ingen ska behöva känna sig utanför!!
 
Nu får det vara nog, det finns viktigare saker i livet än att trycka ner varandra. Visa respekt, låt folk ha sin speciella stil, och bara lev livet. Är ditt självförtroende dåligt, jobba upp det istället för att trycka ner någon annan.
 
 
 
 

Drömmar & mål

Kategori: Allmänt

Min dröm och mitt livsmål är att bli en framgångsrik ryttare inom hoppning. Jag vill och ska komma till Falsterbo och Globen innan jag möter på döden. Det är en dröm jag haft sedan jag varit liten och jag vet att om jag kämpar och prioriterar rätt kommer jag att komma dit en vacker dag.
 
Självklart är det inte bara tävlandet jag vill åt, det är allt mys, träningar, sammanhållningen och de som jag också vill uppleva. Att starta från botten och nå toppen med mina kunskaper vore riktigt häftigt.
 
Det är viktigt att ha mål och drömmar. Annars kommer man ingenstans. Man ska givetvis sätta upp rimliga mål annars kan man bara bli knäckt. Därför har jag inte satt upp ett ¨mål om när jag ska komma dit, utan att jag ska. Sen om jag är 19 år , 25 år eller 30 det kan kvitta. Jag kommer dit när jag är redo.
 
Har planer på att skaffa en storhäst när jag blir arton år. Drömmen vore ett KWPN sto som har ett vettitgt tänk, lika tävlingsinriktad som jag. Behöver inte vara på topp, lär hellre upp varandra på vägen. På så sätt får man mera sammanhållning och man ser hästen som en vän och inte som ett objekt.
 
Jag har mycket roligt framför mig, detta år ska jag debutera med Idun i hoppning, dressyr och fälttävlan. Vinur ska jag komma upp på högre nivå inom hoppningen och skulle vilja komma ut på någon dressyrtävling. Hade varit super att debutera med båda inom galopp. Då är jag en äkta allroundryttare! Och det är ju det jag uttrycker mig för att vara. En satsande allround ryttare.
 
 
Min fina stjärna <3

Före efter makeover

Kategori: Allmänt

Innan :
 
Efter:
 
 
Så himla stor skillnad på Idun, både kroppsmässigt och till utseendet. Jag gillar islandshästar men bara för att det är en islandshäst behöver dem inte se ut som troll. Jag vill ha lite klass. Mina hästar ska se sportiga ut. Så är det! Stor skillnad! Men fortfarande lång väg kvar till perfektion!

Stor skillnad

Kategori: Allmänt

 
 
 
Kollade igenom mina bilder på Vinur sen i somras då vi tränade inför Hoppalsvenskan div 2. Helt insane hur snygg han var då! Vilken skillnad från nu och då. Fast det är ju inte så konstigt att han är så otränad nu med tanke på hans hälsa de senaste månaderna. Men snart jävlar! Då kommer i igång igen!

Dont know what toooo dooo

Kategori: Allmänt

Nu till påsken tror jag att familjen Eriksson/Humaloja kommer ner hit och är hos oss ett tag. Troligen åker vi till ullared ( igen!! ) och bor i stuga. Eller så åker vi till Tyskland. Jag vet inte riktigt vad som händer.. Men detta året har jag och mamma bestämt att vi inte ska ge/få godis i påskägget utan vi ska göra något roligt tillsammans. Vad jag har att välja emellan är följande:
  • Dag spa på Erikslund
  • En träningsdag på hästarna
  • Klippa/färga hos en duktig frisör
 
Vet ärligt talat inte vad jag ska välja?
 

Godmorgon

Kategori:

Bortsett från snön är det sjukligt fint väder idag. Solen skiner ju galet.
Slutar elva idag o sen kmr morfar hit o skor hästarna. Kan behövas! puss på alla fina läsare!

new in

Kategori: Allmänt

 
Åh vilken tur jag har som har en fin vän som har en sån otur som får hemskickat fel stl på ett par jätte fina eskadronskydd! Dessa kommer sitta super fint på min fina Idun!
 
Tack Therese! Du skämmer bort oss med John Whitaker schabrak och Eskadron skydd, what would I do without you? <3
 
 

frustrerad

Kategori:

Du som beställt detta skitväder, dig skulle vilja ge en bitchslap. Fatta som du förstör mina planer för mina träningar med hästarna. Måste få upp konditionen , styrka och framförallt uthålligheten nu eftersom nästa tävling blir fälttävlan..

Så hit med sol och 15+ tack!


Ni glömmer väl inte?

Kategori: Allmänt

Den tjugonde släpps numret av tidningen hästfocus där jag är med. Ska bli riktigt roligt och spännande att se hur det blev! Lite nervös också, hoppas de får fram det budskap jag försöker förmedla med min blogg..
Kommer komma inlägg om resultatet när det kommer ut, vad jag tycker och känner.

sweet sex års dag eller ngt

Kategori: Allmänt

Grattis till finaste lillebror Love på sin sex års dag! Hurra hurra hurra!
Jag älskar dig mest av allt på denna jord, fast att du verkligen kan vara hur jobbig som helst. Men, who can blame u med Annicka som mamma... ;)
 

fuck life

Kategori: Allmänt

Jag är ingen person som gillar att lyssna på folk som klagar, därför hatar jag själv att klaga. Senaste veckan har min blogg endast bestått av klagomål över hur dåligt jag mår, och dessa klagomål har även pågått muntligt hemma, ute, osv. Folk är alltså medvetna om det.
Igår var jag med om en olycka med Idun som gick väldigt bra om man jämnför med hur det kunde gått. Men det betyder inte att jag inte har ont.
Jag får ständigt påminna folk om hur ont jag har eftersom dessa personer alltid vill göra saker aktivt. Men ingen fattar, folk tror bara att jag snackar skit för att få uppmärksamhet.
Orkar ärligt talat inte mer, tar ibumetin ständigt för att få bort värken.
 
Skärp er för helvete..  Hade jag kunnat göra aktiva saker hade nog min blogg bestått av roligare träningsövningar till häst och till kroppen..

kvällens tooo doooo

Kategori:

Jag och Rasmus var precis i stallet och mocka och tog in hästarna. Skönt att få hjälp när man har ont i kroppen..
Ska nu ut och gå en runda i byn med musik i öronen.
Music on world off..

upp & ner

Kategori: Allmänt

Dagen började så himla dag och vände rätt fort.
Inte alls på humör just nu.. Hoppas det snart kan vända.. När saker som detta sker inser man hur bra man faktiskt har det. Och hur lycklig man ska vara över att man är fullt frisk.
Vi lever i en tuff värld. Det kan sluta här och nu, så man ska leva varje dag som om det vore sin sista.
Tänker på dig, tråkigt att det skulle sluta så. 
 
 
 

Hmmmm

Kategori:

min fot liten eller Filips stor?



när man är på botten kan det inte bli sämre, bara bättre

Kategori:



fint avslut

Kategori:

N hämtade mig i stallet efter olyckan, vi åkte hem till rasmus och beställde pizza. Trevligt! Sedan åkte vi hem till mig och pratade om allt mellan himmel och jord. Han åkte precis och jag saknar honom redan..

12/3-13 <3

aj

Kategori:

gått omkull med Idun precis, som tur var hann jag undan o fick bara henne över benet. skriver mera sen, puss!

sunshine

Kategori:

Påväg hem från skolan nu, ska sen hoppa i ridkläderna och packa. Går sen upp till stallet och rider min fina Idun. Sen hämtar N mig och vi åker hem till honom och chillar liiiite.

Bjuder på en sjukt suddig outfit bild från idag, snällt va? Nä har inte alls dåligt med bildval!



kooooreana

Kategori:



sockerkick

Kategori:

När man jobbar hårt måste man belönas med gott, eller?

Don’t let someone else’s opinion about you become your reality.

Kategori: Allmänt

Dutttiii flicka

Kategori: Allmänt

Precis kommit hem från skolan. Har inte haft lektion sen halv elva men tro det eller ej, jag har pluggat iallafall!
Har tom tänkt plugga nu, vad har hänt med mig?? Galet ju. Fast ligger ju en del back så det är ju lite ett måste. Men men thumbss upppp for me!
 

dinner at cleopatra

Kategori:



Vill ha...

Kategori: Allmänt

 

Perfektion

Kategori: Allmänt

mys till ponnyakuten

Kategori:



nyttigt kan vara gott :)

Truuuueeee

Kategori: Allmänt

Fina Gandur <3

Kategori: Allmänt

Tack Fam. Bergstedt

Kategori:

Man blir glad när man hittar detta fina i sin brevlåda som tack för att tagit hand om huset o deras vovve en dag. Parfymen luktar mums!!!



Godmorgon

Kategori:

Vaknade kl sex av att N skulle till jobbet, somnade om tills halv tio. Skönt! Men känner att gud verkligen hatar mig för har nu fått tillbaka samma smärta i kroppen igen.. Jag är trött på att vara sjuk..

Mamma bakade scoones och kokade ägg. mysigt!

Ligger nu på soffan och tänker på så mycket jag skulle vilja göra idag som inte går eftersom min kropp inte är kapabel till det... Bull...

trevlig kväll

Kategori:

spenderat kvällen hos familjen Aronsson. Ätit mysig middag och dessert, badat badtunna och kollat melodifestivalen.
Jag och Simon är inte speciellt glada över årets vinnare... bläääää...

Ska snart åka hem, sen kommer fina N o sover hos mig.

High on life! puss!

kallt

Kategori:

Precis varit ute och ridit för första gången på nästan en vecka. Idun skötte sig super bra för att ha stått så länge. Är så glad i min kära häst <3



fälttävlan

Kategori:

I maj arrangerar Kungshults ryttarförening sin andra fälttävlan. Jag deltog förra året med Vinur och har planer på att delta detta året också, fast på Idun och Vinur.

Jag har haft en paus i ridningen nu ett tag men hade förra veckan planer på att komma igång igen men så blev jag rätt sjuk.. Men allt ser mycket bättre ut nu så nu rivstartar jag. Jag är tillbaka starkare än någonsin!

Mina mål med Idun är att ta sig runt i ett medeltempo och bara ha kul. Målet med Vinur är att prestera bättre än sist. Om det nu går? Rev ett hinder av arton.. Annars bara ha kul!!



hingstvisning på Flyinge

Kategori:

På lördag är det hingstvisning på Flyinge. Det ska bli super kul att se!

Någon som är intresserad så är det gratis inträde men ni måste boka biljetter innan. För mer information, besök Flyinges hemsida!



mellanmålstips

Kategori:

Enkelt och gott! Fruktcoctail.



mellanmålstips

Kategori:

Enkelt och gott! Fruktcoctail.



Godmorgon

Kategori:

Inatt har jag sovit gott. Vaknade upp på bästa sätt bredvid N. Han åkte precis till jobbet och jag ska snart ut o gå med aeucus. puss!

love

Kategori:

du får mig att må så bra, jisses vad jag längtar efter dig. Men snart är du här. Puss / En kär Emilia Ståhl

(y) ? (n)

Kategori: Allmänt

 
Jag personligen är inget fan av dessa sadlarna..Men hade någon använt en sån hade jag verkligen tyckt hon/han var riktigt cool som vågade köra sin egen stil!
 
Det kalrt att det är roligt att stå ut från mängden lite men detta är lite tooooo mutch för mig.. Räcker att jag står ut med mina hoppande isbitar ;)

Dröm erbjudande..

Kategori: Allmänt

För ett tag sedan fick jag ett dröm ebjudande. Erbjudandet var att åka ner till Italiens vackra stad Barcelona. Där skulle jag få tjäna massa fina pengar.. Mitt jobb skulle isåfall var att motionera tio tävlingshästar om dagen, mocka och sådant.
 
Jag skulle få egen lägenhet, mat, bil och allt det där skulle kosta mig nada. I månades skulle jag få 15 000 kronor. Med tanke på att jag skulle få allting gratis och 15 000 kronor så blir det mycket pengar i längden, för vad skulle jag lägga de pengarna på? Förutom kläder dvs ;)
 
Det blev inte så, jag har inget körkort, går fortfarande i skolan och annat skit. Men belive me, skulle jag få erbjudandet efter studenten hade jag packat fortare en kvickt och gett mig av med detsamma.
 
Jag vill bort, orkar inte vara kvar här bland idioter, dåligt väder och inte nog med det, jag har sånt oflyt med allt just nu..
 
 
 
 

How cute???

Kategori: Allmänt

Hur gulligt är inte detta???? Varför ska inte shettisar få ha det lika bra som stora hästar? Thumbs up!
 

Mellanmålstips

Kategori: Allmänt

Dessa dagarna när jag är sjuk har jag inte varit sugen på någonting förutom just detta..
 
Du behöver :
1 dl frusna bär
2 dl apelsinjuice.
 
Gör såhär: Häll i dessa två varorna i en shaker, mixa med en stavmix. Men inte för mycket, det ska vara lite tuggmotstånd..
 
Voila!
 

Hackamorebag

Kategori: Allmänt

Hur ball var inte denna väskan? Och snygg dessutom....
 
 
Undrar var man kan köpa en sån bara.. Någon som vet?

god fucking morgon...

Kategori: Allmänt

Har ni sovit gott? För det kan jag tåla om att det har inte jag gjort.... Tagit smärtstillande hela natten och haft kramper i kroppen. Min armbåge och jag inte haft så ont i sen den 8 aiugusti. Dagen då olyckan inträffade. Jag hade så ont att jag ärligt talat bara ville skrika. Bröt ihop imorse och grät och grät för fullt. Men tagit på emblakräm och omlägg så hoppas värken snart släpper. Gör inte lika ont nu som inatt men jag är ju inte fri från smärtan precis.
 
Så jävla trött på att må dåligt..
 

dramaqueeen

Kategori: Allmänt

Igårkväll åkte jag med mamma upp till stallet för att ta in hästara plus för att få lite frisk luft då jag legat hemma hela dagen. Skulle inte anstränga mig alls men var tvungen att gå lite med Idun för att hon skulle lyssna då hon inte har någon respekt alls. Så gick ner längst vägen med grimma , grimmskaft och pisk medans mamma mockade. så fort hon gick på mig med bogen höjde jag vänster hand med grimmskaftet och pisken, då kastade hon sig åt sidan och stannade. Hon fick beröm. Vi fortsatte och det gick bra, tills hon blev för taggad. Jag gjorde samma sak igen och då kastade hon sig bakåt, ställde sig rätt upp på bakbenen och jag höll i grimmskaftet så hårt jag kunde. Hon sprang runt mig och betedde sig som värsta rodeo hästen. Hon stegrade sig egen och kastade sig mot mig. Jag slog till henne med pisken för annars kanske jag fått henne över mig. Då tappade jag taget och hon sprang iväg. Jag sprang efter henne och det tog tid innan jag hittade henne eller fick tag i henne överhuvudtaget.

Satte sedan träns på henne och mamma var med och parerade. Då gick det bättre. Det blir en del markövning med henne när jag blir frisk för såhär kan hon inte hålla på...
 

dröm ringen

Kategori: Allmänt

Den dagen jag gifter mig vill jag ha denna ringen, så den killen som friar med en sånhär är min drömprins!
 

true true

Kategori: Allmänt

Agillity

Kategori: Allmänt

Visste ni att jag inte bara tävlat dressyr, hoppning och fälttävlan med mina islandshästar utan har även tränat agillity med dem i Lund hos min hopptränare.
 
Agillity är jätte bra för häst och ryttare. Övningarna ger hästen mer förtroende till sin ryttare. Jag skulle verkligen behöva gå några kurser med mitt nya tillskott Idun..
 
Vad gör man då på agillity? Man använder föremål som hästen kan tycka är obehagligt. Man tränar med föremålen tills hästen finner det mindre otäckt. Man går med hästen i grimmskaft i en bana med ridåer, bottlebank, hinder, tunnor  osv. När man gått den släpper man sedan hästen lös och går med bestämda steg. Målet är att hästen ska följa ryttaren runt banan. Förtroendet ökar en hel del mellan häst och ryttare. Verkligen något jag rekommenderar för er som har problem med kemin till er häst.
 
 
Lite bilder på mig, mamma och pappa sen sommaren 2011.
 

frukost

Kategori:



Godmorgon

Kategori:

Min super vovve väckte mig precis o kl har precis slagit sju. Lagom tid att gå upp när man ska ligga hemma sjuk.. Eller????

Syns att både jag och Freja sovit gott inatt. Morgonfrisyren på topp! Annars då?





Tyra Banks VS Emilia Ståhl

Kategori: Allmänt

Sitter just nu och tittar på top modell där Tyra Banks är skaparen. Jag kan känna igen mig i henne en hel del. Nu tänker ni säkerligen - what the fuck? Men jo, jag ska förklara..
 
När Tyra Banks började som modell var hon aldrig pinnsmal. Det gick framåt och bra för henne tills hon kom upp på högre nivåer. Då bad hennes agenturer henne att gå ner i vikt för att annars kommer hon aldrig lyckas. Hennes mamma blev förbannad och Tyra blev jätte ledsen. Vet ni vad hennes mamma svarade agenturen?
- Tyra ska inte ändra på någonting, då kan ni klara er utan henne.. Kom Tyra, vi ska beställa pizza.
 
Fruktansvärt bra av hennes mamma.. Tyra har blivit väldigt stor och känd. Hon har gått sin egen värld och inspirerat många andra modeller som inte är pinnsmala. Hon är ett bevis på att man kan lyckas.
 
Jag och isisarna är inte heller självklara. Det går bra till en viss nivå men sen får man kommentarer om att man ska byta ras. Har jag gjort det? Nej.. Har jag stannat i min ridning? Har jag slutat utvecklas? Har jag tråkigt? Svaret är nej! Jag har lyckats med mina hästar. Jag är ett bevis på att det går!
 
Vad jag menar är att var unika, det är det som gör er speciella.
 

Sjukling..

Kategori: Allmänt

Jag är fortfarande sjuk och det suger rätt hårt..
 
Sen kom finaste lillebror hem från dagis och gjorde mig sällskap.
 
 
Myser för fullt till disney filmer, skönt. <3

Wow..

Kategori: Allmänt

Har inte vågat gå in här på bloggen för att kolla min statistik då jag bloggat så dåligt den sista tiden. Resultatet av det blir ju alltså inga läsare. Men wow! Ni har ju faktiskt verkligen hängt kvar!!
 
Statistiken är fortfarande densamma och det värmer väldigt mycket i mitt hjärta. Då vet jag att ni uppskattar min blogg oavsett.
 
Det är sånt som får en att känna sig puschad till att fortsätta kämpa och satsa. Ni är bäst! <3

New in

Kategori:










blå active väst 279:-
blå jeansridbyxor helskodda 199:-
svart stickad polo 99:-
mörkblått dressyr schabrak 199 :-
grönt dressyr schabrak 79 :-
Sverige grimma med matchande grimmskaft 80 :-

true shit

Kategori:



Kört mitt eget race, jag är unik med mina islandshästar och det uppskattas och det har jag fått mycket uppmärksamhet för. Så var er själva!! Alla andra är redan upptagna.

Vad håller hon på med??

Kategori: videor

Såhär höll idun på hela dagen med mitt ben, riktigt knasig polle. Men love u Big time iaf!!!

Bye

Kategori:



Avslutat ett kapitell i mitt liv och jag mår bra.

What doesn't kill u makes u stronger!

Tillbaka blick

Kategori:



Saknar livet hos Amanda något fruktansvärt......

sickness

Kategori:

idag är det synd om mig för jag mår riktigt dåligt.... Buhu, känns som om någon kört på mig med en lastbil eller något..
Så bjuder på en bild på mig o min bästa vän = halstabletterna alltså....

new in

Kategori:

Köpte massa nytt i helgen när vi var o handla.
Köpte två schabrak, pälsglans, ridbyxor, blank väst med luva, grimma med matchande grimmskaft, stickad polotröja, fleecetäcke och ett vintertäcke. Japp nu blir mina stjärnor bortskämda!

Bilder kommer inom kort :)

dinner at bomb

Kategori:



it's amazing how one person can make you so happy

Kategori: Allmänt

<3

breafast

Kategori:

Förkyld så det visslar om det,
så idag hyllar jag apelsinjuic
en!!!!

godmorgon!

Kategori:

Nu har jag samlat nya krafter och ska tillbaka med samma energi som förr! Har givetvis inte slutat rida bara för att bloggen legat nere, har ridit ändå bara inte känt ngn motivation. Men nu är jag tillbaka bitches! Stronger then ever!