satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Drömmar & mål

Kategori: Allmänt

Min dröm och mitt livsmål är att bli en framgångsrik ryttare inom hoppning. Jag vill och ska komma till Falsterbo och Globen innan jag möter på döden. Det är en dröm jag haft sedan jag varit liten och jag vet att om jag kämpar och prioriterar rätt kommer jag att komma dit en vacker dag.
 
Självklart är det inte bara tävlandet jag vill åt, det är allt mys, träningar, sammanhållningen och de som jag också vill uppleva. Att starta från botten och nå toppen med mina kunskaper vore riktigt häftigt.
 
Det är viktigt att ha mål och drömmar. Annars kommer man ingenstans. Man ska givetvis sätta upp rimliga mål annars kan man bara bli knäckt. Därför har jag inte satt upp ett ¨mål om när jag ska komma dit, utan att jag ska. Sen om jag är 19 år , 25 år eller 30 det kan kvitta. Jag kommer dit när jag är redo.
 
Har planer på att skaffa en storhäst när jag blir arton år. Drömmen vore ett KWPN sto som har ett vettitgt tänk, lika tävlingsinriktad som jag. Behöver inte vara på topp, lär hellre upp varandra på vägen. På så sätt får man mera sammanhållning och man ser hästen som en vän och inte som ett objekt.
 
Jag har mycket roligt framför mig, detta år ska jag debutera med Idun i hoppning, dressyr och fälttävlan. Vinur ska jag komma upp på högre nivå inom hoppningen och skulle vilja komma ut på någon dressyrtävling. Hade varit super att debutera med båda inom galopp. Då är jag en äkta allroundryttare! Och det är ju det jag uttrycker mig för att vara. En satsande allround ryttare.
 
 
Min fina stjärna <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: