satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

lets show them

Kategori: Allmänt

Som jag tidigare nämnt är det en standard att bara visa hur "duktig" man är i allllaaa bloggar. Jag har lovat er sen start att visa med-motgångar. För att vara ärlig har jag inte haft några motgångar med Zendo, än! Men bara för det betyder inte det att vi inte är felfria, för långt ifrån! Jävlar vad mycket vi har att träna på! Men shit, så bra vi kommer bli när vi lärt oss tillsammans.
Jag bloggar för att jag vill kunna dokumentera min ridning för att sedan i framtiden kunna klicka tillbaka och se hur långt man kommit på vägen. Så nu har jag bestämt mig för att lägga upp min och Zendos första hoppträning tillsammans. Haha, ja vi är verkligen inte felfria. Finns mycket att jobba på men jag anser att det viktigaste är att man har kul!
 
Tanken med övningen var att hoppa de första hindret i trav, sedan korta in hästen i samlad galopp på tygeln på volten och sedan iväg på nästa så kontrollerat som möjligt. Denna filmen spelades in i slutet på passet så varken han eller jag var speciellt sammanhängande, därav fladderrr hah, what ever! Jag är och var lycklig varenda sekund!
 
 
Varsågoda mina vänner! Enjoy!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: