satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

svårt val

Kategori:

de senaste dagarna/veckorna har jag mått dåligt i själen. Jag hinner inte med saker som får mig att må bra. Det enda jag gör är att plugga.... plugga... och så lite till plugg. Igår sa kroppen ifrån rejält. Det resulterade i att jag låg på toaletten och Spydde hela natten. Tappat matlusten helt och känner mig så svag. Vill bara spendera min tid med hästarna, familjen och min fina pojkvän. Vad jag vill komma till är att jag från och med idag lägger ner bloggen tills jag är på benen igen. Och när (om) jag kommer tillbaka kommer jag att vara starkare än någonsin. Tack för denna tiden. Vi ses snart igen. Kommer sakna er <3


slutkörd

Kategori: Allmänt

Jag är helt borta. Spytt fyra gånger inatt. Vad i helevete gör jag i skolan känner jag mig nu? Fryser, illamående och trött. Ska nog hem snart och vila. Sen skriva lite arbeten..
Denna får bli min kost idag. ´Bra för magen! (y
 

Lov tack?

Kategori:

Gjort tre prov och gjort Parkinsonsarbetet klart. Nu är det bara lite kvar. Döda mig! Trött är jag.. Missade nästan bussen också, sprang och vricka till foten också... men hann med men nu är foten fucked up!
Jaja, ska hem nu och rida sen ta Love. Och ikväll blir det mys i Nickes nya lya! Hehe!


Healthy food

Kategori:



Godmorgon

Kategori:

Jag är så trött i huvud och kropp. Var igår ute och red med älskling. Många beslut fattades i mitt huvud. Även någon tår droppa ner. Antar att livet är fullt av svåra val som måste göras..



vilken nöt

Kategori:

Folk som tror de vet allt är dagens topic. fy fan! Blir så himla irriterad. Du kan äta massa onyttigt men sen sitta o klaga över att du är så himla drabbad? Medans Love får kämpa dagligen och aldrig kunna unna sig något. bläääää för er.

På fiket

Kategori:

Kyckling med ädelost.


sliten

Kategori:

Känns som man håller på att gå in i väggen. Längtar efteeeeer lovet..




dagens resultat

Kategori:

Berättar mer sen, det gick sådär.. Men denna fick följa med hem iallafall!


Nu kör vi!

Kategori:


Han anar vad som är på g , han kan knappt stå stilla!



Självklart ska hästakötaren matcha!


Puss & Kram

Mimmi

morgon i perfektion

Kategori:
















Tävlings redo

Kategori:

Precis nattat hästarna. Gett hö och fyllt på med nytt fräscht vatten. Avslutar nu dagen framför tvn med en iskall Loka krusbär och is. Viktigt att dricka nu när det är så varmt! Både för människor och hästar!!




Godnatt på er fina läsare, imorgon kommer en rolig, spänande och utmanande dag för mig och Vinur. Håll tummar och tår!

ordninh och reda

Kategori:

Färdig fixad inför morgondagen. Taggad till max!








vad har man annars hästskötare till?

Kategori:



Finslipning

Kategori:

Fixar inför morgondagens debut inom årets fälttävlan med stjärnan!



grillmys

Kategori:



#happiness

Kategori:



amazing

Kategori:

Hur grym är inte Tobbe Larsson? Hur såld som helst!! Stand up komiker / häst guden! Längtar till Falsterbo!





flyinge

Kategori:

Efter en morgon i perfektion och massa sol sitter jag nu på flyinge för att se häst guden Tobbe Larsson mm.

myser

Kategori:

Chillar med finaste Freja, min lilla bebis!!


food

Kategori:



Tired as fuck

Kategori:

Ridit, solat, målat vårt soldäck, åkt moppe med eve till Åstorp, sen familia, sen hem, fixa huset på gården, mockat hagen, packat hö, fyllt vatten, lagat mat, städat huset, rensat garderoben.. Helt jävla död!! Men haft en super bra dag med Evelinis<3



adventure

Kategori:

Har haft en super bra fm med Evelina Fredriksson. Ridit hästarna och myst galet. Nu är det dags för solning och thaimat!


yummi <3

Kategori:

Älskar känslan att vakna av lukten av att mamma lagar LCHF frukosten. Dvs, pannkakor!


#photooftheday

Kategori:













En hel fin dag tillsammans med Tessan. Efter jag repat mig kom hon och vi låg i solen och pressade några timmar. Sen red jag Idunn, sen åkte vi och red Taiga och Flisan i Åstorp. Sen vidare till Tessans stall för ett pass som jag red på favvohästen Madicken. När vi sen kom hem red vi Gandur och Vinur. Åkte sedan ner till Kågeröd och köpte glass.
Nu sitter jag här i min säng, nyduschad och super bränd. Vilket underbart drömliv jag har. Puss på er fina läsare!

tuff dag

Kategori:

Ridit sex olika hästar idag. Helt slut... Kanske inte schysst mot min kropp med tanke på att jag mådde dåligt innan idag.. Aja, häst gör mig lycklig i själv och sinne!


Taiga, mega häst på 170+ cm.


Finaste Madicken. In love!!

Guldigt

Kategori:

Jag tror Emilia har nämnt det någon gång innan men guldiga stigbyglar är ju hur snyggt som helst!
Matcha de med ett sandfärgat schabrak och vit utstyrsel på ryttaren så blir det ju hur bra som helst!



Puss & Kram

Mimmi

middag

Kategori:

Äter fruktsallad i solen med utsikt över hästarna. Mys!


Godmorgon

Kategori:

hade igår en super trevlig kväll hos Nickes mamma som fyllde år. Det bjöds på kött spett och fisk spett. Sallad och potatis. Super gott! Hade dessvärre en huvudvärk som heter duga. Den har inte gett sig så är hemma idag. Har redan gjort en inlämning om who och läst självskadebeteende. Konstigt att man jobbar bättre hemma...
På söndag är det tävling så idag om huvudvärken släpper blir det kondotions pass för Vinur. Sen ska jag kanske iväg med Therese och rida en storhäst. Spännande!


bomb

Kategori:

Idag är vi nyttiga!


klar med nationella!

Kategori:



Godmorgon

Kategori:

laddar vi inför en lång dag med start av nationella. Skit dag! Men med en fin vän vid namn Evelinis blir dagen underbar <3


tired

Kategori:

Precis varit ute med mamma på Idunn och Vinur en runda i det fina vädret. Det gick jätte bra och Idunn var lugn och harmonisk.


maaat

Kategori:



lunch at ichiban

Kategori:



Med finaste vännerna<3

Fire work

Kategori:



Presto utbildning

Kategori:

Börjar dagen med brandutbildning, trött som bara den.. Men kort dag idag så det är bara att hålla ut.



duktig Ståhl

Kategori:

Så bra jag varit idag, städat hemma, fixat hästarna, mat, åkte till Nickes lägenhet, plugga, städade, packat en del saker eftersom han snart ska flytta, duschat, diskat, pw med min vovve. Nu lite kvällsmat o sen välkomnar jag älskling hem. Trött o en duktig Emilia !!


blåsväder

Kategori:

Det blåser som bara den här i fina Stenestad. Dagar som den här skulle jag vilja krypa ner i soffan med älskling och avnjuta en bra film med en kopp te. Men men, drömma kan man göra när man sover, right?


on my way home

Kategori:

När jag kommer hem ska jag mocka hagen, rida Idunn till ridhuset för ett mjukgörande pass och sen fixa lite där ute i huset på gården. Full rulle!!


mums

Kategori:



ibland är det bra med matkort.

hektisk dag

Kategori:

Har inte hunnit blogga idag, haft fullt upp.. Sorry!! Ridit flera mil vilse med älskling och fixat med huset på gården. Vi har precis käkat glass och ska nu in i duschen.

pooosss!


mot kågeröd på roligheter

Kategori:



Fina Madicken!

Kategori:

Idag kom Therese hit med sin fina storhäst. Jag, mamma och pappa red ut med henne. På hemvägen byta vi häst och red i ridhuset. Så himla mjuk och fin!! Jag är så kär!! Man fick visserligen rida mer än vanligt men när man gjorde det klickade vi galet bra. Jag har svårt för att lita på storhästar efter föregående händelser, men Madicken gav mig verkligen förtroendet tillbaka. Så himla tacksam för att jag fick rida henne och ser verkligen fram emot nästa gång. Fina fina häst <3


maaat med tessan

Kategori:

Nomnom!


Im in love

Kategori:

Hur fin är hon inte? Åh vilken dröm!


hardly work work

Kategori:

Nu har glasmästaren kommit och tagit mått på min nya bostad, på måndag kommer han och sätter dit dem och fixar nya lister. Sen ska jag måla det rött.
Har precis rivit ner halva innertaket så det är fritt upp i nock. Varför vi inte rivit ut allt är för på den andra halvan ska vi göra ett sovloft. Har rivit ut all isolering som bestod av halm och det var mycket kan jag tala om.. Phu!!
Sitter nu och pausar medans daddyjoe sågar taket.












frulle

Kategori:







rise and shine superstars

Kategori:

pigga och vakna?? Det är inte jag!! Babe åkte precis till jobbet och jag ska snart upp för att äta frukost bufè som bl.a innehåller scoones med vit choklad och hallon. mums!!!


middag på Ståhls vis

Kategori:

Grillat kött, friterad potatis, sallad, och ett glas rött fyller våran fredag.




new in

Kategori:

Precis hämtat vår nya soffa, så himla kär!



gardacil

Kategori:

Nu är den tredje sprutan gjord, denna gången grät jag inte ens!!


han gör det han är bäst på

Kategori:

Babe bakar pizza och impar på familjen Ståhl.


det kallas otur

Kategori:

Imorse när jag vaknade kände jag inte av det, senare på dagen innan jag ock Nicke skulle ut o rida Gandur och Idunn kom det.. Fick sån galen ryggvärk!! Har fortfarande super ont och har tagit ibumetin samt gjort en hel del ryggövningar men det ger sig inte.. Tycker synd om mig själv hah.. Idunn gick bra idag, hon var inte så lätt att kontrollera men det berodde på min okoncentrerade ridning. Ryttarfel!!



#relaaaaxar eller något

Kategori:

Myser mid min bästavän, älskling, pojkvän, the love of my life <3



Shit happens

Kategori: Allmänt

Idag när vi skulle åka till träningen skulle Nicke hjälpa mig på med släpet på bilen. Det gick jätte bra tills han råkade komma åt spaken som hissar upp hjulet där fram. Hela transporten vickar framåt och framredet slår ner i backen med en smäll. Grejen är den att där hade Nicke sin fot, och han hade joggingskor, inte stålhätta. Fy fan vilken smäll det blev!! Vi fick ju inte bort släpet direkt heller utan fick försöka lyfta av det. Stackars älskling <3
 

Belöning efter passet

Kategori: Allmänt

När vi kom hem till gården med Vinur belönade jag honom med det han gillar mest, bad! Han blir helt till sig när han ser vattnet. Ska fixa upp en video till er hur jag duschar Vinur, haha det är då inte många som gör som vi! Jag kan släppa honom helt lös och duscha honom utan problem. Han går ingenstans utan bara står och njuter.
 
 
Självklart ska Idunn vara med på alla bilder! Haha nä skoja, men här ser ni hur social hon är. Så fort man kommer nära hagen ska hon vara där och hälsa. Så goa hästar vi har!

Hoppträning prepp @ Vinur

Kategori: Allmänt

Idag gick träningen super ytterligare än gång! Vinur var inte lika het idag som resterande dagar. Det var iof både bra och dåligt. Det positiva var att jag kunde kontrollera honom mera innan hoppen, det negativa var att han tappade glöden lite.
Vi hoppade idag på volten med fyra hinder på böjt spår. Det var nyttigt för Vinur som behöver träna på att svänga snävare ( måste ju ha någon chans i omhopppningen på alsvenskan ;)) . Han skötte detta galant och jag är nöjd!
Jeanette hade fått önskemål av Elin Lund att vi skulle träna på kombinationer, sagt och gjort! Kombinationen kom upp och även det gick klockrent! Jag tappade Vinur en del på yttertyglen i svängen mot hindret så han rev alltid hindret innan kombinationen. Men jag fick in bogen till slut!
Den sista oxern i kombinationen låg på 80 cm - rätt bred. Han kom perfekt på den och vi var nöjda. Efter ett tag fråga Jeanette mig om vi skulle höja lite, och jag nickade. Jag frågade inte hur mycket eftersom då blir man lätt nervös och får en annan ridning, tittade inte ens på hindret vid min anridning utan bara rakt fram. Väl över hindret känner jag hur högt det var. Vi bara svävade över, jag och min fantastiska islandshäst <3
Vii fick jätte mycket beröm och Jeanette och hon ansåg att höjden inte var några som helst problem för min Vinur. Frågade senare hur högt hindret var, och det låg på lite mer än en meter. Så himla duktig han är! Visst, vi hoppade visserligen 90 - 1m förra året enstaka hinder. Men han gör det bättre nu och vi känner oss både säkrare och mer mogna nu än då. Så himla taggad inför alsvenskan! Kliar i fingrarna på mig....
 
Min gulliga vän Jasmin kom och fota lite med sin system kamera, därav fina bilder med kvalité. tack !
 
 
Detta kan jag förbättra: Hålla mer på yttertyglen för att få in hans bogar. Få in halvhalterna innan hindret så han hoppar av bättre.
Passet får  8,5/10!
Love u, min finaste stjärna <3

dagens

Kategori:

Ska nu äta grillat och potatisgrattäng med babe efter hårt hopp pass. Gick super, utvärdering kommer!


Just nu

Kategori:

Hoppträning och Vinur är finast av alla!



Mimmi

Godmorgon!

Kategori:

Precis vaknat upp med älskling, tittar på lite film på ipaden och myser. Ska snart gå upp och äta och ladda upp inför dagens hoppträning nere i kågeröd kl elva. Transporten är packad och Vinur laddad. Nu jävlar!


wonderful

Kategori:

Hur fin ritt som helst av Jasmin efter en så stor olycka! Med tanke på att de var debuten för detta ekipage så skötte dem sig super!








Hur suddiga bilder som helst, strunt i det! Grattis!

dressyrtävling

Kategori:

Kollar på Jasmin som ska tävla Don Corleone idag. Fint väder och fint sällskap!


snabb shopping

Kategori:





Säkerhetsväst

Kategori:

På senaste tiden har jag börjat tycka att pike'tröjor är sjukt snygga! Särskilt nu när man inte behöver ha en massa lager på sig för att hålla värmen.

Och väldigt snyggt att ha under säkerhetsvästen! Gör det lite snyggare med safety first ;)



Puss & Kram

Mimmi

älsklingar

Kategori:

Så fina, mina två älsklingar<3


ebbas

Kategori:

ost och skinksallad, mums!


film time med bästa <3

Kategori:



Godmorgon

Kategori:

Huvudvärk och regnväder ute, what a lovely day!
Hade igår en super mysig kväll med Nicke. vi red ut på långritt i solen och var hemma efter två timmar. Vinur och Gandur var alldeles svettiga efteråt..
Nicke red G o det gick super! En hel del galopp tom :)!


Idunn och Nickebabe<3

ichbannnii

Kategori:



- The problem isn't the problem, the problem is your attitude to the problem.

Kategori: Allmänt

Fått jätte lite sömn inatt. Super trött och hungrig. Laddar nu upp för matteprov.  Tack till min fina pojkvän so ställde upp igår. Berättar mer om olyckan med Love senare.
 
 

akuten

Kategori:

Sitter just nu på akuten i väntan på skadad lillebror.. abloggar mer imorgon

Sun brings me happiness

Kategori:

Sitter just nu på bussen påväg hem i idrottskläder. Känner mig så sprudlande glad idag. Har två super fina vänner och livet känns så bra just nu. Ska hem och rida ut nu med jordens finaste kille och solen skiner galet, vad mer kan man begära av livet?


vart är världen påväg?

Kategori:

Fy för satan vad äcklig glass.. Okej okej, jag har inte ätit den. Men come on.. Popcorn glass? Nä det är nog ingenting för mig..


kycklinggryta mangochutney @ ebbas

Kategori:



studdy

Kategori:

Matte är så himla kul wiih! Fast nä..


Godmorgon mina vänner!

Kategori:

sovit riktigt dåligt inatt.. Fy!
Laddar nu upp med en bamsefrukost inför dagens långa skoldag. Efter skolan blir det stallhäng med babe<3


premiär badet

Kategori:

Idag var det dags för första duschen med Idunn och fyyyyyy vad läskigt det var då! Haha hon är så söt! Jätte nyfiken på vad slangen var och innehöll men samtidigt super nervig och lite rädd. Min gulleplutt!
Tvättade henne med klorhexodin som sista behandling mot regnskollorna. Självklart var hon tvungen att rulla sig efteråt!










utvärdering @Idunn

Kategori:

Precis kommit hem från hårt pass med Idunn på Görans fina anläggning.
Idunn var helt tokig idag när jag ryktade henne, hon bara slängde sig åt alla håll och kanter. Jag brukar fläta upp hennes långa man nu när det är så himla varmt men eftersom hon inte kunde stå still fick hon vara varm idag!
Pappa hjälpte mig upp och sen bar det iväg. Jag skrittade henne på långa tyglar tills jag kom fram till ridhuset. Hon blev rätt lugn efter ett tag. Jag travade igång henne utan att plocka henne i munnen så hon kunde fokusera på att balansera stegen istället. Plockade sen upp tyglarna nätt och höll bara ett stadigt tygeltag och hon böjde på nacken direkt. Idag var hon super mjuk och väldigt följsam. Red henne på mycket volter idag så vi kunde öva på att få in hennes utskjutande bog.. Med stöd på yttertyglen gick det super! Avslutade när det gick som bäst och skrittade hem henne.
Passet får en 8/10
Detta kunde jag gjort bättre : vara mer lugn vid gången, överföra lugn till Idunn istället för att bli arg.





laddar upp

Kategori:

dricker rabarber te och laddar upp inför dagens ridpass på Idunn.


nytt projekt

Kategori:

Här på gården finns en liten byggnad som tidigare använts som hönshus. Grunden är gjord för boende. Eftersom vi inte tänker ha höns har jag fått uppgiften att göra om det till ett boende. Igår rev håg ut allt och sopa ut alla löv. Nu är det loftet som ska tömmas på halm. Sen fixa taket, golvet , väggarna. En dröm hade ju varit att bevara loftet vara som det är, bara sätta upp en säng så det blir ett sovloft. Sen ha rummet där nere som ett tvrum. Hur mysigt som helst!







Detta är bilderna innan jag fixat. Efterbilderna kommer upp inom kort!

helt slut

Kategori:

Nu har jag och min fina mamma rännt rundor och handlat galet mycket till våran gård. Vi har köpt två hyllor i stål till sadelkammaren, en fin lykta att ha utanför stallet, en pall för att hoppa upp på hästen, hinkar, skottkärra och massa annat. Så himla roligt att handla inredning. Det blir ju så fint!



somrig klädstil

Kategori:



Godmorgon

Kategori: Allmänt

Sovit gott? Det har jag precis som alla  amdra nätter med Nicke. 
Ska nu köra hem till stenestad och göra mig iordning för heldag med shopping med mamsen <3

life suck without you

Kategori:



Fy vad jag längtar efter att få krama om dig. Du är hela min värld.<3

myskväll

Kategori:












Strandhäng nästa

Kategori: Allmänt

 
Mot stranden nu. Så mysssss!
 
 

lång runda på Skåneleden

Kategori:

Har precis kommit hem efter en runda med Josefine Ehk på sin fina dponny cowboy och jag på Gandur. Det tog hela två timmar!!
Helt slut...


fondvägg

Kategori:

Hittat den ultimata fondväggen till mitt rum, den ligger här och väntar på att sättas upp! I'm in love!



inredning

Kategori:

Köpte denna urfina lampan idag! Kristallkronan blev lite tooooo mutch men denna blir ju helt underbar i mitt mysiga sovrum!


Rent & Fräscht

Kategori: Allmänt

Puttsat upp mina stövlar, äntligen ser man att dem är bruna och inte beige!
Till min förvåning har mitt läderbalsam försvunnit så kunde inte slutfölja detta:( Måste köpa ny!
 

fin frulle

Kategori:



Solen skiner och vi äter mysfrukost på altanen med utsikt över hästarna <3

Godmorning

Kategori: Allmänt

En godmorgonhälsning från de tre isbitarna från familjen Ståhl gård!
 
 

Utvärdering @ Idunn

Kategori: Allmänt

Dagen började mindre bra på gången när jag gjorde ordning Idunn. Göran körde förbi med sina frieser i fyrspann. Och det förstår ni väl att det är helt livsfarligt? right! Så Idunn gjorde de hon gjorde bäst och kastade sig åt alla håll och kanter så kabinhakarna gick mitt av.
Själva ridningen gick bättre. Först var hon mega stressad så fokuserade endast på att få henne lugn och harmonisk. Beslutade mig sedan för att rida in i ridhuset. Så himla skönt med ett privat ridhus. Inte behöva tänka på träningar osv. Fick ha de för mig själv denna fredag kväll, sånt lyx!
Skrittade henne på stora spåret, vid varje bokstav gjorde jag en volt. I slutet på volten en halt. Målet med denna övning var att ha henne i stadig form under hela processen och det genomfördes till slut!
I traven gick hon som en klocka med avslappnad form. När hon kommer ut på öppet spår och bogen flyter ut kommer hon ur balans och trippar lite. Det måste jag bygga upp!
 
Passet får en 7/10
Detta kunde jag gjort bättre: Fånga upp henne på yttertyglen bättre på den öppna volten. Rida mer frammåt och inte i så låg form.
 
 

Lyckad tur, eller?

Kategori: Allmänt

Utvärdering på dagens pass med Idunn kommer inom kort! Det har gått både bra och dåligt.. Bilden är en liten sneakpeak!
 

rest is the best thing to do

Kategori:

Trött och har huvudvärk.. Vad passar då bättre än frukt och grönt med lillebror framför mysteriet på greveholm?
Idunn får vänta!






Hästsports INSPO

Kategori: Allmänt

Jag älskar att matcha ínom min ridning. Jag gillar outfits och lägger ner mycket tid på att göra fint. Men vissa outfits förstår jag mig inte ritktigt på. Som Outfits där det är väldigt ljusa plagg och utrustning till hästen. Galet fint men galet opraktiskt då vi alla hästtjejer och hästkillar vet om hur smutsig man blir i stallet.
Men här kommer två snygga outfits från collectionen Gran Prix.
Namnam!
 
 
Jag gillar den första bilden jätte mycket eftersom jag är helt såld på brun utrustning, men ack så opraktiskt då allt är så ljust! Men annars, snygg tävlingsoutfit!
Den sista är också vrålsnygg! Enkel och stilren. En klar tia!

fredagen är räddad

Kategori:

Ett kilo färska jordgubbar från Spanien, björnbär och den underbara glassen ben & Jerry cockie dough.





Kvällen kommer spenderas med Idunn med ett pass i ridhuset igen med lite lösgörande. Sen belöning med det underbara ovan.

khai mui med bästa Fredriksson<3

Kategori:





Oturs dagen

Kategori: Allmänt

Hade imorse bråttom då vi hade nationella 08.30 och mitt tåg är inne 08.27. När jag kom till torp såg jag att tåget var inställt eftersom någon hade blivit påkörd plus signalfel. Jätte tråkigt men drygt.. Så jag kastade mig på luren och ringde till Victums receptionist och det löste sig.
Har precis gjort nationella och nu ska jag och Evelina bege oss till Khai Mui för att fira.
Lovely day, hoppas oturen vänder!
Puss på er vänner!
 

give me give me give me

Kategori: Allmänt

Dör, hur snygg på en skala mellan ett och tio? Den kommer från Gina Tricot Grand Prix Collection för 299 :- .
Kan endast  skicka efter men har för mig att den förra collectionen fanns på Falsterbo förra året, så finns ju chans att denna läckra collectionen finns där i sommar igen! Håller alla tummar och tår!
 

bloppis eller?

Kategori:

Har lite tankar på ifall jag ska skapa en "bloppis" här då jag sett att jag har fruktansvärt mycket hästsaker jag inte har någon användning av.
Jag har allt från schabrak, ridstövlar, ridkläder, en islandssadel, en allroundsadel, träns osv.
Sugna?
 

nationella

Kategori: Allmänt

bläbläblä.. Nationella nu i engelska ... Preppad as hell... Inte.. Godnatt!
 

utvärdering @ Idunn

Kategori:

Red Idunn till Görans ridhus idag för första gången. Hon var rätt så tittig och kastade sig över halva ridhuset. Men sen slappnade hon av mer och mer.
Red henne på små tio meters volter på hela spåret tills hon släppte i nacken. Fick rida henne extra mycket på ytter så när jag kom ut på raktspår ställde jag henne utåt. Hon blev jätte mjuk.
Traven gick sämre då hon nu stått ett tag och inte hittar takten lika lätt som innan.
 
Detta kan jag göra bättre : Rida henne frammåt så hon hittar takten.
 

 
 
 
 
 
 
 
 

gofika

Kategori:

Precis kommit hem från dagens ridpass i Görans ridhus. Gick super! mer utvärdering kommer, först fika med mamsen!

at the hospital

Kategori:



Hälsat på min fina Therese som ligger inne på akut kirurgen. Tråkigt att du har så ont.. Hoppas vår pratstund får dig.att må bättre. Du är stark. Du klarar allt, men skulle du behöva en hjälpande hand eller en putt upp på benen igen finns jag här i alla olika situationer.<3

premiärturen

Kategori:

I förrgår tog jag ut Idun på premiärturen i stenestad, Hon bävar fruktansvärt nervös och stressad. När jag skulle upp fick Rasmus och mamma hålla i henn. För att jag skulle kunna komma upp. Sen var det bara full fart! Efter ett tag lugnade hon sig och skötte sig galant!
 
Naturen i stenestad är magisk. Sjöar och dammar överallt. Nästan alla här har hästar och den vanligaste rasen är isisar. Jag trivs!!
 

bomb

Kategori:

kycklingsallad, mums!


livskvalitè

Kategori:

Satt här om dagen på altanen och kollade på pirates. Så himla mysigt att kunna titta ut på hästarna Det kallar jag livskvalité. Kan inte bo bättre <3
 

sovrum

Kategori:

Fick en gullig kommentar från någon att de ville se mitt nyinredda sovrum och stall. Och självklart! Här är det visserligen inte klart och sängen är bara där på besök. Ska skaffa en ny dubbelsäng, men här har ni en liten sneakpeak!
 
Mitt mål är att få det så chaby chic som möjligt. Mysigt! Trivs galet!

min kämpe

Kategori:

Det har varit ett par tuffa dagar för min Love på sjukhus mem är nu på bättringsvägen, så glad <3
 
Fick handla lite godis till min ängel .

pausar i solen

Kategori:

















stallpyssel

Kategori:

vår gård har för tillfället inget stall eller sadelkammare. men det byggs inom kort! Man får göra det bästa av det så länge!