satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

förlåt

Kategori:

lillebror är sämre därav dålig uppdatering..



be strong, never give up

Kategori:

Lillebror har legat inne på sjukhuset hela natten, kämpa på. Jag älskar dig. <3





Godmorgon

Kategori:

Trött as fuck. Inte fått någon vila alls

nu är gården komplett

Kategori:

Hästarna är nu komna. Lycka!







dinner

Kategori:

pausar i flytten, nästa lass blir hästarna!





heavy stuff

Kategori:

Första lasset från stallet, check!



frulle i uterummet

Kategori:

Massa mys med älskling !







bilder sen igår

Kategori:




















Tack till all hjälp igår med flytten. Gått jätte snabbt och bra! Idag är målet att få upp hästarna.
Känns konstigt att vakna upp i ett annat hus. Men man vänjer sig, speciellt när det är så fint!
Godmorgon föresten!

Vinurs nya man

Kategori:

Nu är Vinurs man klippt lite mer ponnyaktigt!
Måste dock trimmas till lite.



Casall la silla

Kategori: Allmänt

Roffes häst är verkligen to die for. Så himla läcker och säker på hinder. Åh, mamma ge mig!
 

Tröött as helll

Kategori: Allmänt

Jag orkar inte flytta en sak till idag.... Åh gud.. Dead..
 

Horses arent my whole life, they make my life whole

Kategori: Allmänt

Hur lyckas man inom media?

Kategori: Allmänt

Du som skaffar en blogg och vill nå ut till folket och få upp statistiken kan inte bete sig som alla andra. Hur blev de stora bloggarna stora från början? De kom med något nytt, de var unika. Det är sånt folk vill läsa om.
 
När jag började blogga visste jag att jag var unik. I min blogg kan ni läsa om allt som dressyr, hoppning, fälttävlan, islandsridning , galopp etc. Men det är ju egentligen inte det som gör mig unik. Utan det är ju med hästarna jag handskas med i dessa grenar. Och det är på så sätt jag fått uppmärksamhet från hästtidningar, media, läsare och annat.
 
Man måste vara sig själv! Ingen är som du. Dela med dig av allt knäppt du gör. Alla framsteg inom ridsporten men även dina snesteg.
Det är något många döljer, för det går inte alltid bra. Man har sina downs. Hästarna har sina dagar och vi ryttare har sina dagar. Det är bara till att acceptera. Jag kan irritera mig på bloggar där dem endast delar med sig av sina toppresultat.
 
Finns det någonting ni läsare vill läsa mer/mindre om i min blogg? Kommentera! Ge mig feedback!
 

godmorning people

Kategori: Allmänt

Nu är det flyttningsdax! Och jag är såååå preeppad för det jadå!!
 
 

Godnatt min vänner <3

Kategori: Allmänt

Vad gör jag här?

Kategori: Allmänt

Åh blir så avundsjuk på alla som skriver om gbg horseshow på sina bloggar! JAG VILL OCKSÅ DIT! De verkar ha riktigt roligt. Och mässan verkar vara hur underbar som helst! Jag har sett att Tyra Sjöstedt har sitt varumärke Starrider där. Hur ballt? Hoppas hon ställer upp sin monter i falsterbo också :(
 
Ikväll är det finalen av bloggkampen. Hoppas innerligt på att Tyra & Peder plcokar hem skiten! Whoppwhoppp!!
 
20130425-141710.jpg
20130424-170930.jpg
20130424-150038.jpg

min lilla vinus!

Kategori: Allmänt

Ska nu upp och titta till Vinur och se om han mår bättre. Han var jätte konstig innan idag och det låg konstig vätska i boxen.. Hoppas på att det inte är något stort fel med min lilla bebibus..
 

Trött på allt

Kategori: Allmänt

Allt är sjukt jobbigt och irriterande just nu .. Bloggar mer sen.
puss!
 

Sommar inspiration

Kategori:

Jag älskar sommaren och alla klänningar man får använda då! Ska verkligen kämpa för att bli brun på riktigt denna sommaren också, eftersom jag alltid blir röd annars.




Puss & Kram

Mimmi

3 h nationella

Kategori:

dööd i kropp och själ.... Natti...



Godmorgon!

Kategori: Allmänt

Mår lika dåligt idag men vi har nationella i svenska idag igen så måste iväg på det.. Sen drar jag nog hem och pluggar lite. Vid halv fyra ska jag till tandläkaren och sen vet jag inte riktigt..
 
I eftermiddag kommer lite hoppövningar upp här på bloggen!
puss!
 

JH collection

Kategori: Allmänt

Som ni vet är jag helt såld på märket JH collection.
Har nu på senare dagar funderat på att använda bälte i min ridbyxor då de trillar ner och för att det är sjukligt snyggt!
 
 
Hur snyggt hade det inte varit till mina bruna stövlar från Hööks?? Nomnoommm...

godmorgon amigos

Kategori:

Sovit gott? Det har jag. Det dåliga är att jag vaknat upp alldeles hängig och kass.. Har ju inte tid att må såhär . Blir en hemstudiedag idag..
Är fortfarande alldeles glad och pirrig i magen sen träningen igår. Gick så sjukligt bra!! Så stolt över mig och Vinur..



Utvärdering hoppträning

Kategori: Allmänt

Idag gick det strålande! Viner vatillit en början seg för skänkeln men efter ett tag släppte det. Jag började kombinera skänkel med pisk och det gav resultat! 
Idag red jag i den senare gruppen med de större hästarna = hindrena högre. Passade jätte bra. vi höll ett fint flyt genom vägarna och kom rätt på de flesta hinderna. Ingen rivning elleR vägran.
I slutet blev hinderna högre och låg iallafall på 90 cm, då bröt vissa ryttare. Men jag och vinur gav sig inte. Vi flög över hinderna som en fågel. Han är så jävla bra. Vi är helt fantastiska tillsammans. Längtar tills tävlingarna drar igång!<3
 
passet fåren 9/10
detta kan jag göra bättre : få in halvhalterna innan hinderna.
 

hoppträning

Kategori:

gick så satans bra idag!!!! Berättar mer sen :)!!



trött

Kategori:

Godmorgon alla fina!
Hade en super trevlig kväll igår. Vi firade Nicke hos hans mamma med Taco och tårta. Jag rullade nog hem kan jag säga ;)
Precis stigit upp och ätit frukost. I eftermiddag blir det hoppträning på Vinur för Jeanette.
BTW, blir ingen tävling i helgen... Blir nog för mycket med allt flyttande. Skit med tanke på att jag verkligen tycker deras anläggning är trevlig..
Aja, kommer fler!



Rosa, rosa , rosa!

Kategori:

Även om det varit grått och mulet i dag så har jag satt i hop ett rosa kollage! Älskar den färgen! Kanske något för Idunn i sommar ??




Puss & Kram

Mimmi

love

Kategori: Allmänt

 
Finaste isisen någonsin. Den mest mångsidiga av dem alla. Han som är mest perfekt för mig.
Vinur <3

fin morgon

Kategori:

Idag fyller min fina pojkvän år så imorse var jag uppe tidigt och gjorde frukost på sängen till honom. Blev lite våfflor och sånt. Han fick även lite presenter.
Eftersom han är tillsammans med mig blev det ett par jacson ridvantar och en ridpiké jacson.
Blivande toppryttaren ju!;)



Dagens pass - Idunn

Kategori: Allmänt

I dag fick jag rida på Idunn eftersom Emilia ska trimma Vinur ordentligt nu inför tävlingssäsongen! 
 
I början var jag nervös (som vanligt) men när jag hoppade upp och hon trippade i väg så red jag några volter på gården och andades för det tjänar ingenting till att sitta och vara nervös och stressa upp mig själv för det känner hon av direkt och påverkas av det. 
Men sådan skillnad på häst och gångarter! Idunn är mycket mer framåt och har trippigare skritt så man sitter och rör sig hela tiden för att följa med, men jag vande mig rätt snabbt och lärde känna Idunn och allt handlade med henne egentligen om att ge och ta, när hon gick lite lugnare gav jag lite mer tygel och klappade och berömde nästan hela tiden. 
 
På vägen hem så trava vi rätt mycket i omgångar, travade och sen halt för att få henne att lyssna och där märkte jag hur mycket mer känslig hon är, jag behövde bara tänka framåt och bara snudda med skänkeln och hon gick framåt. Riktigt kul!
Med Vinur (som har som hobby att testa mig) får jag banka på innan han vill lyssna.
 
Stor skillnad på sadel också, haha! Riktigt bekväm sadel och satt mycket stadigare i kombination med mina helskodda byxor och då kände jag att min sits blev toppen! 
 
Sammanfattat ett roligt pass för att Emilia och jag själv pushar mig och kände mig stolt. Och jag tror verkligen att jag kan utvecklas ännu mer med min ridning om jag rider henne mer! Blir så taggad! 
 
Passet får en 8/10
 
Detta kan jag förbättra: VÅGA! Lyssna på Idunns signaler och andas och vara lugn för då blir hon också lugn och bekväm!
 
 

Puss & Kram 
 
Mimmi
 

 

Solig mystur

Kategori: Allmänt

 
 
 
Puss & Kram
 
Mimmi

next up, hoppning

Kategori:

Upp till stallet och trimma hästarna nu. See u later readers!



sunshine

Kategori:

Precis rensat och packat hela min nedanvåning. Fy satan vad mycket skit. Även varit med Nicke vid vår nya gård. Vill flytta nu!!


En del av huset :)

ni har väl inte missat?

Kategori: Allmänt

Bloggkampen? Det är en tävling mellan bloggarna Tyra Sjöstedt och Linn Olsson. Linn blir coachad av Malin Baryard och Tyra av Peder Eriksson. Efter veckors av träning för dessa världsryttare avgörs det vem som är den bästa ryttaren. Men inte på vilket sätt som helst utan i Göteborg i Scandinavium.
 
Klicka in på tjejernas bloggar så kan ni kika in avsnitten. Jag håller på Tyra!
 
www.darios.se - Tyra Sjöstedt
www.linnolsson,se - Linn olsson
 
Ni kan även se avsnitten på www.youtube.com eller på www.bloggkampen.nu
 
 
Detta har blivit min underhållning denna kväll!

Kvällsmys på petréns väg sju

Kategori: Allmänt

Det bjöds på hembakade LCHF bröd, chililaxburgare och vanliga hamburgare. En hel del olika sorters sallad och sötpotatis. Till efterätt blev det vaniljglass med färska bär. Super gott!

fäller hår like a maniack

Kategori:

Senast jag var på ullared så köpte jag en rätt stor ryktsten. Började använda den nu i veckan. Tro det eller ej, den är redan slut! Helt galet ju! Vinur fäller mer än någonsin!!
Jag brukar rykta med stenen över hela kroppen tills han tappat allt som går. När inget mer hår faller av tar jag vanlig rovborste och dammar av. Sen rider. Nästa dag när jag kommer tillbaka fäller han lika mycket igen. Känns så hopplöst!
Var ju och handlade idag, hade tänkt skaffa en ny men självklart glömde jag det!!
Förra året använde jag ingen ryktsten utan då använde jag en annan sak, tandad vattenskrapa. Vilken grej! En tia!
 

lovely pink!

Kategori: Allmänt

Min rosa grep! Hur fin? Egentligen spelar det ingen roll vilken färg det är men tycker lätt detta livar upp stämningen lite. Ska bli kul att se hur roligt pappa tycker det är att mocka med denna haha!
Äsch, grep som grep!
 
 

Sadelkammare - inspiration

Kategori: Allmänt


Denna sadelhängaren är guld, så himla fin!
 

 
En sån här är ett måste. Grymt smidigt och bra att ha när man ska smörja sin utrustning som sadel. Tycker stilen på denna är jätte fin. Snyggt när den bryter av mot det moderna.
 

 
Utbudet av tränshängare är inte lika stor som ovanstående. Men denna är rätt fin, passar bra in med övriga stilen.
 
 

sociala bebisar

Kategori:


Så himla gulliga, kolla bilden nedan när Idunn biter på min hjälm. Så knäpp, hon höll på säkert i fem minuter. Känns som hästarna kommer trivas över att ha mig i närheten nu alltid framöver, eller så kommer dem kanske tröttna på mig? Jag kommer aldrig tröttna på dem iallafall! <3

mystur

Kategori:

Precis varit ute i det varma vädret med Idunn. Jag valde att rida barbacka idag, dels för värmen men också för att det har en lugnare inverkan på Idunn. Skrittade henne rätt långt innan jag plockade upp tyglarna. Istället för att börja jobba henne innan jag travat som jag alltid gör så plockade jag bara upp dem som stöd och travade sen. Sen saktade jag av efter en stunds joggning och började plocka lite i henne. Då var hon mer sammarbetsviljig och gick jätte fint!

När vi kom tillbaka satt jag i hagen och myste med Vinur och Idunn ett tag. Helt sjukt vilka sociala hästar jag har.. Bilder kommer upp sen haha! Så fort jag flyttade på mig följde dem efter, när jag skulle gå ut från hagen följde dem nästan med haha. Gulliga!
 

New in

Kategori: Allmänt

Precis handlat in massa nya saker till våran gård! Jätte kul men hade ingen aning om hur mycket nytt man faktiskt behöver. Vi köpte ett antal nya sadelhängare, en enorm vattenbox att ha i hagarna istället för ett ofräscht badkar som de flesta har. Och sen köpte vi en grep, och den är helt underbar! Rooosa!! Style ala Emilia!
 
Efter detta svängde vi in på mcd och blev riktigt mätta! Nu har jag planer på att åka upp till stallet och rida.
puss!
 

HÖÖKS limited edition

Kategori: Allmänt

Denna kavajen har precis kommit in i den nya collectionen. Jag vet inte vad jag tycker om den, nästan lite tråkig?
Kanske bara är jag som tycker det, gillar ju att sticka ut hehe;)
 
 
 
699:-
Vad tycker ni?

smootielove

Kategori:

Godaste smootien någonsin! Frysta bananer mixat med apelsinjuice nedkyld med is.



Följ min blogg med Bloglovin

Kategori: Allmänt

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/4753887/?claim=ugh4yv48wvr">Följ min blogg med Bloglovin</a>

snyggt?

Kategori:



hoppträning med Idunn

Kategori: Allmänt

Next up, hoppa med Idunn. Vi får väl se hur det går ;)
Wish me luck! Puss!
 

sovrums ispiration

Kategori: Allmänt

 
Shabby chic, lantligt, romantiskt och mysigt.

godmorgon friday, du är välkommen

Kategori: Allmänt

Sista dagen på dessa skoldagar, idag ska vi ha LABCD utbildning. Hade hellre stannat hemma med tanke på hur dålig jag känner mig, men då får jag inget betyg i kursen medecin..

Exciting

Kategori: Allmänt

Imorgon ska vi skriva papper på våran nya gård!! Var beredda på mycket inspriations inlägg på inredning i stall, sadelkammare och även mitt nya sovrum!
Så himla glad!!
 

dagens pass

Kategori: Allmänt

Vinur var i början rätt så seg men busade upp honom lite och han bjöd bättre frammåt.
Idag blev det lite gymnastik hoppning. Vinur är rätt dålig på att hoppa från trav så han bjöd fram mot galopp på alla hinder. Han blev väldigt flack i början.
Sen satte Jeanette upp en kombination med ett kryss och avslut på oxer. Tyckte det såg högt ut men red på och Vinur hoppade av perfekt! Hindret låg på 80+. Har inte hoppat sen i somras så trodde inte han skulle hoppa det.
Fick kommentarer om att han hade så fin galopp och hoppade så fint för att vara islandshäst. Endast positiv respons idag! ( folk kanske ändrat sin syn på islandshästar efter reportaget? ;) just kidding! )
Avslutade med en serie på fyra hinder upp mot 80. Han skötte det gallant med blev trött mot slutet så blev lite plockepin;)
Lite kul, jag fick lite feedback i slutet av våran lagledare. Jag skulle försöka lugna ner honom innan hindrerna för han blir så stirrig och pigg när jag rider mot hindret. Inte alla islandshästar som reagerar så eller får den feedbacken haha!;) Men Vinur är speciell! <3
 
Passet får en 7/10
 
detta kan jag förbättra: Införa en halvhalt innan hindret så han inte blir så lång. Rida lugnare så han inte galoperar så fort. Korta galoppen lite. Höja handen.
 

påväg hem från alsvenskaträningen

Kategori:

gick super!! Skriver mera sen, puss!



godmorgon eller något

Kategori: Allmänt

Jag känner mig död. Hade en jätte mysig kväll igår med älskling. Fick min fruktsallad som jag suktat efter hela gårdagen. Underbart!
Vaknade upp alldeles snurrig och febrig. Har rört mig från hans lägenhet till stallet, släppt ut hästarna, hem och sovit, ätit, sovit igen. Precis vaknat upp.
 
Ikväll är det hoppträning för Jeanette Soneson. Proppar i mig massa febernedsättande och annat smärtstillande för att kunna genomföra detta. Känns som att jag måste delta första alsvenskaträningen..
 
Btw, slog i tån idag.. LILLTÅN! Har så jävla ont. Alla antecknar?
 

Ni gör mig så glad!

Kategori: Allmänt

Fick härom dagen en jätte gullig kommentar. Det var en tjej som hade varit på islandshästensdag i Helsingborg, hon hade kollat på gångartstävlingarna och jämnfört de islandshästarna med mig och Vinur. Hennes kommentar var ungefär såhär:
- Varför deltog du inte? Vinur har så himla mycket finare och bättre gångarter än dem! Ni hade lätt tagit hem första priset på 10.000 kronor!
 
Bekräftelse är inte allt, man ska kunna bekräfta sig själv utan att behöva få komplimanger. Men herregud vad glad man blir av sånt där!
Jag har varit inne på att tävla lite islandsridning, vilket jag ska! Nästa år. Detta året blir det Alsvenskan i hoppning och lite fälttävlan.
 
Tack alla ni som stöttar mig dagligen, lägger fina kommentarer, eller bara klickar in på min blogg. Ni är för bra!
 
 
 

Sugna???

Kategori: Allmänt

Välkommen till programridning onsdagen den 8 maj kl.18.00.

Anmälan senast 3 maj 2013 kl 18.00 till [email protected].

Uppge: ryttare, häst/ponny, program (LC-Msv A), telefon, mail samt ev. klubbtillhörighet eller övriga önskemål.

Anmälningsavgift 100 kr/start. Vid efteranmälan är startavgiften 150 kr/start. Anmälningsavgift för klubbens medlemmar 50kr/start. Kontant betalning på plats. Utebliven start faktureras.

Preliminär startlista hittar du på vår hemsida www.kagerodsrf.se senast måndag 6 maj.

Programridningen såväl som framridning hålls utomhus på grus.

Innan urlastning skall vaccinationsintyg uppvisas i sekretariatet.

Vi tillämpar TRs bestämmelser vad gäller hästens hälsotillstånd samt regler för olämplig

bestraffning.

Godkänd hjälm skall användas.

Observera att då detta är en programridning gäller enbart ryttarens egen olycksfallsförsäkring. Försäkring via ryttarlicens/arrangerande klubb gäller inte.

Förfrågningar kan göras till Kerstin Sigfridson 070-5867306 eller till Kristina Sigfridson [email protected].

Enklare servering finns!
 
 

home sweet home

Kategori: Allmänt

Precis kommit hem till älskling och ska snart åka hem till mig för att chilla i solen lite på altanen.
Idag blir det ingen ridning, hoppträning inför alsvenskan imorgon på Vinur så han får vila idag!
 
Ska upp ikväll och pyssla lite samt släppa in dem. Mysigt!
 
Spenderar nog kvällen/natten här idag eftersom jag är ledig imorgon! WhoopppP!
 

nationella tal

Kategori:

Precis gjort mitt nationella och det gick helt okej. Några missar men går nog.
Skulle vilja belöna mig själv med detta ikväll. Så sugen!!!



ebbas'

Kategori:

Svennemat, ändå helt ok.



Brun sadel

Kategori:

Jag tycker att brun sadel är supersnyggt! Särskilt om man bryter av med en stark färg som typ orange.
Sen tycker jag faktiskt att brun passar till det mesta och det är inte så svårt att matcha som folk tror.



Godmorgon

Kategori:

sovit gött? Det har jag. Fruktansvärt trött bara...
Idag har vi nationella svenska och sen ingenting. Ska nog rida Vinur idag och kanske försöka få med Nicke idag igen på Idunn? Så himla smidigt!



sommar tack?

Kategori:











Knappt sugen.. Vääääärme vore helt okej!

varm ridtur

Kategori:

Idag red jag Vinur och Nicke på Idunn.
Vinur var super fin! Pigg och allert gör hjälperna. Så himla taggad på att kicka igång nu, speciellt när Vinur visar denna underbara sida.
Nicke redde ut Idunn super, hon var pigg som vanligt men det gick bra! Jätte kul.

Allt rullar på frammåt, härlig känsla!!





chillar

Kategori:

powernap i soffan i väntan på hard work i svenskan till nationella imorgon, uffffff lite nervös och så...



Inbjudan till skromberga ryttarförening

Kategori: Allmänt

Fick idag en inbjudan på mailen om hopptävling i Skromberga den 27 april. Kanske är något att satsa på? Som mål alltså.
Anläggningen är fin och tävlingen hålls på utebanan. Ska nog satsa på att komma dit med både Vinur och Idunn men kommer lägga mest krut på Vinur eftersom det är han jag ska delta i alsvenskan med. 
 
 
Ses vi där eller? 
 

Godmorgon

Kategori:

Har sovit super bra och vaknat upp bredvid min fina pojkvän, precis som alla andra dagar, bättre sätt kan man inte vakna på.
Sitter nu på bussen med bakken och Malin mot skolan och har planer på att plugga galet bra idag. Har en del att fixa på mitt nationella tal - powerpoint. Medecin och matte.

Åker med mamma hem idag sen ska jag upp och förmodligen rida Vinur. Måste rida honom ordentligt nu för på torsdag händer det spännande saker!



härlig tur i solsken

Kategori:

Spenderat min tid med favoriterna i det fina vädret. Vi red i bäcken och svalka hästarna.
Idunn var idag super pigg men böjde fint på nacken iaf. Kontrollerbar men även vaken och nyfiken.
Trimmade Vinur galet innan i pälsen, så fin han blev!!!

Idag blev det en hel del galopp för Niclas, super kul att se hans framsteg!









Puss!

ebbas'

Kategori:

Toastytoasty!



föreläsning

Kategori:

Så drygt med föreläsningar!!!!!! Har spring i benen o vill bara hem och rida. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
Idag ska Vinur trimmas riktigt i pälsen, från pälsboll till sportisis!
Bilder kommer senare!




Godmorgon!

Kategori:

Igår ville inte bloggen sammarbeta med mig alls.. Därav min dåliga uppdatering...

Ska idag på föreläsning med EXPO och Lo, tidigt på morgonen. Woho.. Not..
Efter skolan ska jag och Nicke till stallet och sedan bada med hästarna, myyys!!!

puss!



Fina paret

Kategori:



Dom är så söta!

Puss & Kram

Mimmi

snygg tävlingsoutfit

Kategori:

Hur snyggt är inte detta? Längtar galet till tävlingssäsongen...
Undra vart man kan få tag i dessa scapa schabraken?











ridturen igår

Kategori:

Igår var Idunn galet pigg!! Som vanligt.. Red barbacka, mysigt! Pappa och Nicke följde med på Vinur och Gandur.
Blev en del galopp för Nicke på Vinur, dem hoppade även en stock haha! Så himla söta tillsammans. Vinur trivs jätte bra med honom, det syns på hela hans gång. Han
trampar på som bara den. Niclas är tuff, blir inte så rädd. Skönt!


#vetintevadjagskahaförrubrik

Kategori:

skulle egentligen ut o rida med Nicke o rasse idag men det blev tydligen ändrat för hans flickvän ville ha ensamtid. Så nu vette fasiken vad vi ska hitta på? ska nog ha filmkväll med pizza. Vi har månadsdag idag så hade man fått veta om dagens ändrade planer innan kanske man hunnit planera något annat. Men ja, shit happens.




framtidsplaner

Kategori: Allmänt

Som reportaget om mig påpekad hur mångsidig islandshästen är, kanske inte bara islandshästen utan jag också?
Igår under middagen med familjen, pojkvännen och mormor och morfar pratade jag och morfar om travhästar.
Som ni kanske inte vet så har min morfar varit en framgångsrik travkusk en gång i tiden och även vunnit en hel del. Sen började min mamma rida monté på hans travhästar. Av vinstpengarna fick mamma 10% och morfar resterande pengar.
Denna idé har nu fallit på mig. Morfar köper en travhäst, han kör o tränar, jag med givetvis. Vi startar några montélopp och jag får 10%.
Känns hur spännande som helst! Självklart ska jag fortsätta med islandshästarna inom hoppning, dressyr och fälttävlan plus en storhäst när jag är 18 år. Shit! Så mycket framtidsplaner.. Men roligt!
Sen om detta med trav blir av är en annan femma. Men det hade varit kul om det gick igenom!
 

gård?

Kategori: Allmänt

Något jag inte delat med mig till er mina kära läsare är att vi sålt vårat hus. Vi ska vara ute den 29 maj, grejen är den att vi INTE hittat något nytt ännu och vi ska ha en gård.

Vi ska idag klockan två åka och kolla på en jätte fin gård som är rätt intressant. Sen har vi en till på lut som också är väldigt fin!
Spännande ändå, detta är en start på ett nytt liv. Ha hästarna nära hela tiden, in o utsläpp varje dag. Fodring och allt. Kommer bli hel mysigt! Jag tror att man på något vis kommer komma hästarna närmre nu.
 
Uppdatering kommer!
 

last night

Kategori: Allmänt

Dagen igår var helmysig! Vi gjorde paella med churizo och churroz till efterätt. Spelade spansk musik och firade mamma till sitt nya jobb. Riktigt trevlig kväll!
 
Idag har jag pluggat matte som en galning, älskling åkte tidigt till jobbet imorse så jag sitter själv i hans lägenhet.. Lugnt och skönt!
 

Gosedjur för hästen?

Kategori: Allmänt

Har sätt lite överallt att många ryttare på resande fot ofta har ett gosedjur still sin häst, tydligen ska hästen känna trygghet till nallen. Vad tror ni? Gulligt tycker Jag! Kanske något att testa ?;)
 
 

Love + horses = The perfect combo

Kategori: Allmänt

 
Liten bildbomb efter älskling följde med till stallet. så himla underbart att kunna kombinera kärlekslivet med  mitt hästintresse. Uppskattar honom sjukligt mycket som gett detta en chans för min skull, och vilken hästtjej drömmer inte om en kille som delar ens hästintresse? Jag har helt enkelt fått tag i världens finaste bästa kille! 
 
 
 
 
Nicke som klickat alla bilderna, drf han inte syns ;)

Fridaay

Kategori: Allmänt

Dagen har varit tuff idag. Haft HLR utbildningen idag, det gick bra! Tog sen tåget till torp och mötte upp fröken Laudon. Vi drog sedan till Linåker för ett kärt återseende med våra föredetta lärare. 
 
Precis kommit och ska snart hämta Love på dagis. Ikväll ska vi fira av mamma i spanskstil efter att hon sagt upp sig. Både kul och tråkigt, kommer sakna att ha mamma på jobbet men hon är lyckligare såhär..
 

myyyysigt

Kategori:








ordning och reda!

Kategori: Allmänt

Har haft samtal med mentor Eva idag så känns som jag börjar komma ikapp med allt man missat nu. Har lite att göra i matten och så annars går det super! I idrotten har jag fortfarande lite frånvaro men det ordnar sig. Ingenting att oroa sig över!
 
Ska nu hem till min efterlängtade pojkvän, sen till stallet.
 

lunch

Kategori:


suttit i möte en timma. Nu lunch på ichiban!



frukost

Kategori:



kvällsmys

Kategori:




sockerkick

Kategori:

laddar upp med energi inför hästen.



powernap

Kategori:

Sovit galet skönt på bordet. Nu är jag utvilad! Nästan iallafall... En timmes hälso friskvård kvar sen hem o kicka igång!



dinner

Kategori:



inspiration

Kategori:














- dream body. Snart ses vi igen!

taggatagga typ

Kategori:

Solen skiner o jag har så tråkig lektion just nu. Psykologi..
Längtar tills jag slutar, då ska jag rida ner Idunn till banan för trimm. Får se hur det går med mina revben o min onda fot. Men men, lite värltabletter så är det bara att köra!
Även tänkt träna lite ben, armar , rumpa o mage idag. Komma igång lite försiktigt!



Känner mig riktigt på gång idag!

Sol!

Kategori:

Är det bara jag som blir så jäkla motiverad bara av att solen är framme !? Jag vill ut och rida långa rundor i skogen , ut och gå och bara vara ute helt enkelt! Nu har jag också beslutat mig för att ta tag i mig själv och komma i form :)

Jag hoppas verkligen detta härliga vädret håller i sig!



Fina Idunn! Eller blogghästen som vi brukar kalla henne, för verkligen varje gång man tar fram en kamera så står hon helt stilla tills man tagit bilden. Därför blir hon blogghästen!




jag är så normal

Kategori:

Fin bild Ronjis klicka på mig. Bjuder på ett skratt!



ichiban

Kategori:



Kumshults fälttävlan

Kategori: Allmänt

http://www.stallkungshult.se/anmal_online.php?action=1&id=11 . Proppen har mun kommit in. Gå in o anmäl er så ses vi där!      

Att våga

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har jag funderat lite grann och kommit fram till att det krävs rätt mycket mod för att rida. Jag har alltid varit väldigt försiktig av mig och varit rätt så rädd, när det kommer till ridningen så är jag rädd för att trilla av. 
 
Förra veckan så var Emilia med om en olycka med Idunn, en rätt så rejäl sådan, hon trillade av , slog huvudet i en stolpe och svimmade av. Två dagar senare sitter Emilia på hästryggen igen mer taggad än nånsin!
 
Det beundrar jag hos personer , mod att möta sina rädslor. 
 
Jag vill vara en person som vågar och inte skiter i det bara för att jag är rädd, och det är verkligen något som jag ska jobba på. Och jag tror verkligen att Emilia hjälper mig med det varje gång vi rider tillsammans. 
 
 

http://www8.idrottonline.se/KagerodsRyttarforening-Ridsport/Foreningen/Dethander/Ponnylagihoppningtillhosten

Kategori: Allmänt

Gå in o läs!   http://www8.idrottonline.se/KagerodsRyttarforening-Ridsport/Foreningen/Dethander/Ponnylagihoppningtillhosten.  Är ni intresserade över att delta i vårt ponnylag till allsvenskan division 2 maila på [email protected]

ett tips

Kategori:

Blanda inte värktabletter med energidricka.
no good feeling!

piggelinis

Kategori:

bästa botemedel mot allt dåligt. Favoriten!


<3

Kategori:



isis vs ponny

Kategori:

Vilken förvandling det blev med o utan knoppar!


före :


Efter:




<3

så himla viktig

Kategori:

tänk att ett djur kan betyda så mycket för en.




Vinur <3

finaste "dressyrisisen"

Kategori:

Skulle egentligen inte rida idag men jag kunde verkligen inte hålla mig.. Red utan sadel, då använder jag inte foten. Revbenen gjorde lite ont då och då men det var ingenting emot lyckan jag fick ut utav rundan.
Min ängel gick som en klocka idag. Hon var så himla fin! Det var längesedan det kändes så bra.
Hon var ful av energi och super pigg, men hon använde det på rätt sätt, till att jobba med! Inte bara busa rundor.
Min flicka börjar växa till sig!
Jämnför man med hur hon är o rida nu o när jag köpte henne så är det en brutal skillnad. Det känns så bra. Jätte kul att forma sin egen häst.
 

Morgonmys

Kategori: Allmänt

Precis varit i stallet sen första gången efter olyckan. Så mysigt att mötas av hästlukten. När jag öppnade stalldörren tittade Vinur och Idunn fram över sina boxar och såg så himla glada ut. Så ridsugen nu att jag tror jag ska spricka!
Ryktade av både hästarna innan jag släppte ut dem. Idunn får nu gå utan täcke. Det är ändå plusgrader på natten. Vårkänslor!
Är man en fin flicka får man ha fläta!
 
Prins och Gandur
 
 
Fina Vinur !
 
 

mycket tankar i huvudet

Kategori: Allmänt

Gosat in mig i filten och pluggar lite inför nationella och matteprovet till nästa vecka. Lars winnerbäck går varmt i högtalarna. Vilken underbar röst han har istället. Och vi ska ju inte utesluta hans gudomliga texter. Tänk om något i skolan kunde få mig att tänka så mycket som hans låtar.
Allt snurrar runt i mitt huvud nu. Har många frågor som jag tyvärr inte kommer kunna få svar på. Det är bara att vänta och se.
Jag är just nu på ett konstigt humör, både glad och lycklig för allt bra som just nu befinner sig i mitt liv, men också lite ledsen över saker man mist och för tillfället inte kan göra pga förhinder med kroppen. Ledsen för saker man inte gjort och nu är försent. Ledsen för att man en gång i tiden förlitat sig på på människor som nu visat sig vara idioter.
Nej, det är skit att lyssna på Lars. Men ibland kan det vara bra. Vissa dagar kan jag inte trycka på "spela" knappen pga rädslan över att möta mina gömda känslor. Men allt måste få komma ut för att kunna bli fylld på ny glad energi.
Kanske det som behövs nu. Mitt psyke känns rätt överfullt nu. Hade jag varit kapabel till att ta en prommenad hade jag nog gjort det. Men nu får jag sitta här och skriva av mig alla negativitet till er. Roligt va? Jag längtar så himla mycket till den dagen då jag vaknar upp utan ond armbåge, utan onda revben, utan ond fot eller huvud. Den dagen kommer jag hoppa av lycka. Den dagen ska jag inviga vårt nya hemmagym. Den dagen ska jag bli den förebild jag för ett tag sedan kände att jag kunde vara.
För några månader sedan kände jag mig som en usel, värdelös och meningslös människa. En no one. Men sen skaffade vi Idunn, sen drog jag igång med min nya blogg www.satsandeallroundryttare.webblogg.se. Det var en nystart. Och jag var mer taggad än någonsin! Jag var i tipp topp form kroppsmässigt men också till hästryggen. Allt var ju bara helt grymt bra. 
Jag känner mig på något vis på rutan innan ett igen. Det som idag skiljer mig från den dagen är att jag nu står lyckligt kär i en helt fantastisk kille. Den nystart som jag snart ska dra igång kanske blir lättare nu än förr eftersom jag nu har någon att luta mig åt? Jag vet inte. Som jag sa innan, vi får vänta och se. När jag är tillbaka ska jag se till att ta pauser, inte gå fullt ut. Satsa mer än någonsin, fast i min egen takt. Saker får komma när det passar. Annars kraschar allt.
I grund och botten vet jag att jag inte är en no one. Jag är unik. Det finns ju faktiskt ingen som mig. Men vissa dagar har man sina svackor och detta får vara min svacka.
Det har hänt mycket bra men även dåligt idag. Lite tråkiga saker hände nu på eftermiddagen och jag ångrar allt. Tänker inte hänga ut någon eller skriva namn, för det är inte jag. Jag skyddar mina närmsta. Men jag vill be om ursäkt. Det var inte meningen att ta ut allt så. Jag vet att du egentligen bara vill väl. Och det förstår jag i efterhand. Jag älskar dig..
Vilket "blödigt" inlägg va? Nu har jag tömt mig lite på alla negativa tankar. Hoppas jag inte drog ner stämningen på någons lördag.
Hoppas alla ni, mina fina läsare har en super kväll ute med era vänner, hemma med familjen eller kanske med eran pojkvän/flickvän.
 
 
Puss o kram på er <3

what the fuck??

Kategori: Allmänt

Statistiken idag har bara flygit iväg! Wonder why? Absolut inget klagomål bara roligt! Men lite otippat med tanke på mina för tillfället dåliga inlägg haha...
 
 
kisses and hugssss!

min kärlek

Kategori:

Nytvättad och fin! inte tvättad sen innan olyckan den åttonde augusti. Detta var på tiden! Så fin så fin så fin!!!!
Ska fixa hem lite färg o lacka den på ställen som tog stryk efter olyckan.

före :





efter :





Jag har alltid sagt att om jag inte haft möjligheten att rida och ha häst hade jag velat köra cross. Min Pelle är ingen cross, men det går rätt hyfsat iaf ;)



dinner at Ståhls

Kategori:





myyys

nailssssnailssss

Kategori:

Skämmer bort mina naglar lite nu när jag ändå inte kan göra ngt..



hästfocus

Kategori:

Jag har fått lite önskningar över att jag skulle lägga upp lite om när jag blev publicerad i hästfocus. Och klart jag kan det! Har bara haft dåligt med tid.
 
 
Som ni ser blev det ett stort reportage. Jätte kul! Fick verkligen fram det jag vill förmedla till alla ryttare = hur mångsidig islandshästen är ( med lite slit såklart;) ) .
Det var en jätte rolig dag, jag hoppas att ni som läst det fått några tips och fått inspiration. Jag hoppas även att annat hästfolk som läst det ( ni som inte har islandshäst ) vidgat era vyer lite också. Islandshästar har samma möjligheter!
 
Puss!

ridolyckan

Kategori: Allmänt

Tänkte mest skriva av mig om olyckan den fjärde april.
Många frågar : Vad hände? . Alla får samma svar : Jag vet inte. För det gör jag inte!
Tanken med passet den dagen var att rida till banan och finslipa lite på henne, men solen sken så fint och underlaget var super bra så tänkte att jag skulle ut och galoppera henne långa sträckor så hon stärker galoppen istället. Och det gjorde jag! Hon ville först inte gå från gården eftersom jag red själv. Men fick iväg henne. Hela rundan gick hon på spänn. Hon tittade på allt hon kunde tänka sig och hoppade till för minsta lilla. Men pigg som ett ** var hon iaf! Fin galopp och mycket power. När jag skulle svänga in på åkern upp mot stallet svartnade det. Det var precis vid ingången jag vaknade upp, bredvid trästolpen med taggtråd. Det jag vaknade upp av var Idunn som stod och nosa på mig. Jag försökte resa mig men kom inte upp. Foten, revbenen, ryggen och huvudet värkte. Jag fiskade upp mobilen från fickan och ringde pappa. Jag hörde bilen komma fort efter knappt fem minuter. Pappa kom nerspringandes från åkern och såg alldeles förtvivlad ut. Han kastade upp mig på sin rygg och sprang upp med mig.  Det var inte förens jag satte mig i bilen jag såg allt blod i mitt ansikte.

Eftersom underlaget var fint kan jag inte ha rivit mig på marken. Måste ha slagit i huvudet i stolpen ordentligt eftersom jag fick såna sår. Sen  vet jag inte om hon blev rädd för något eller om hon bara fick ett "glädjeryck".
 
Vad jag reagerade mer på är att Idunn stannade kvar hos mig. Stallet låg precis ovanför och hagarna där våra andra hästar stod var precis bredvid. Ändå stannade hon kvar, precis intill mig. På något vis tror jag hon känner en viss trygghet vid mig. Hon kände nog att hon "vakade" över mig.
 
Eftersom såna här händelser börjar man ofta tänka om. Nu känner jag att jag ska rida med säkerhetsväst alltid! Iallafall på Idunn eftersom hon är en unghäst. Sen är det jävligt dumt att rida ut själv. Men vad ska man göra? Kan ju inte alltid ha någon med mig eftersom mina föräldrar jobbar så dumma tider. Kan ju inte avstå ridningen för det. Men säkerheten ska ökas! Det är ett löfte!
 

Sånt här blir man glad av ♥

Kategori: Allmänt

 
Kommentarer som dessa lyser upp ens dag. Det är sånt som får en att vilja fortsätta kämpa med allt.

Godmorgon finisar!

Kategori: Allmänt

Förlåt för min dåliga uppdatering igår em/kväll. Hade fullt upp. Jag och Nicke chillade mest på förmiddagen. Sen gjorde vi oss fina inför middagen på oasen i Helsingborg med hans Familj och deras respektive. Det blev en jätte trevlig kväll med fondue och annat gott!
Nickes halvbror Didrik gick på kryckor, (som jag) så det såg lite kul ut när vi kom hoppande bägge två hehe.. Men men!
 
Vaknade upp på bästa sätt bredvid min fina pojkvän, men har en sån stark huvudvärk... Men loggade in här på bloggen och fick se så fina kommentarer från er läsare så känner mig genast bättre nu! Tack! Ni är bäst!
 
Ska snart åka och handla lite. Sen får vi se om det blir ridning idag... Kan inte gå på foten och har ont i revben.. Men kanske kan rida barbacka, då stödjer man ju inte foten i stigbyglen.. Jaja! Vi får se!
 
Puss!
 

utelåst o sånt nice

Kategori:



Update allsvenskan

Kategori: Allmänt

Ville mest klargöra att jag ej bestämt något med träningar eller så med Camilla Öberg ännu, det är endast spekulationer som vandrar i mitt och mammas huvud. Vi fick även erbjudande att träna för Jörgen Larsson som tävlar hög nivå. Bollade mina tankar med Therese och vi kom fram till att Camilla och Jörgen är ungefär jämnlika i nivåer. Det som är negativt med isåfall Jörgen Larsson är att han inte anpassar sig lika väl som Camilla. Hon kan anpassa sig till allas olika nivåer och är framförallt inte lika dyr. Jörgen är också jätte duktig men då ska man ligga på nivån 1.30, vilket vi i ponnylaget givetvis inte gör!
 
Jag raporterade detta vidare till hoppkomitéen och till styrelsen, nu är det upp till dem!
Det känns bra att jag dragit igång detta lite så det händer något, annar är det lätt att det bara rinner ut i sanden så att säga!
 
Men nu är vi på gång! I höst, då jävlar! Kågeröds ryttareförening! <3
 

Godmorgon alla!

Kategori:

Förlåt för dålig uppdatering igår men jag var med om en olycka med Idunn. Jag mins inte vad som hände, allt blev bara svart.
Blev ompysslad av mamma och pappa iaf, sen kom Nicke också. Fint!


bästa pojkvännen

Kategori:

Igår var andra dagen i rad Nicke följde med mig till stallet och red. Helt galet ju! Första dagen fick jag näst intill dra upp honom. Det var inget han ville direkt. Attityden var mer " låt oss få det överstökat"..
När vi hade kommit lite mer än halvvägs bad jag om att få rida en bit. Då fick jag kommentaren " detta är min rid dag!" . Han vägrar erkänna det, men jag tror inte han ville hoppa av för han tyckte det var kul.
Dagen därpå, (igår) skulle jag upp. Innan jag byta om fick jag ett sms om att han kunde följa med och rida om jag ville. Och det tackade jag givetvis inte nej till!
Denna turen fick även jag rida, fast på Idunn och han på Vinur. Det gick super! Han fick tom Vinur att tölta. Jätte kul!
Verkligen härlig känsla att kunna umgås på det sättet när jag har så lite tid till annat.
Lovade er bilder, här kommer dem!
 

Löshoppning

Kategori: Allmänt

På söndag är det löshoppning i Kågeröds ryttarförering. Är ni sugna på att delta, ring Jeanette S på 0708633498 !
Finns platser kvar.
 

Leukemi är Skit

Kategori:

onödigt skit som inte borde finnas. Fy fan.

Vi tänker på er,<3



duktig tjej

Kategori:

har pluggat på riktigt bra i matten och medecin idag och imorgon har vi prov. Håller tummar och tår!

Snart ska vi ut och äta, fint väder också. Life is good..



Godmorgon babeeeees!

Kategori:

sitter här i soffan och chillar som en kung med skorna på, hehe..
Ska bege mig till victum<3333333....
Not fun at alllll....

kommer senare inlägg om gårdagens ridtur med Nicke, samt bilder ;)



Grand Prix - Gina Tricot

Kategori: Allmänt

Har ni sett att Gina Tricot har gjort en hästsports-kollektion? Lite oväntat tyckte jag faktiskt! Jag tycker om den, väldigt stilrent och sportigt.
Personligen tycker jag om den rosa tröjan mest men det är ju för att jag är väldigt rosa som Emilia brukar säga ;) Satte i hop ett litet kollage till er ! 
 
 
Den ligger ute på deras hemsida, så det är bara att gå in och kika! 
 
 
Puss & Kram 
 
Mimmi

ichiban

Kategori:



simply the best

Kategori:





godnatt

Kategori:

dagen har rullat på bra efter skolan. Nicke va super duktig på hästryggen, hade gärna lagt upp bild på han och vinur om jag nu hade fått fota men ikke!

Har idag fått kontakt med styrelsen, vi pratade om allt med allsvenskan. Mest om tränare och Clinics med Jörgen Larsson och Camilla Öberg. Det blir nog azum! Men jag känner pressen då jag måste toppa Vinur nu, en sista gång. Sen ska han bara lulla.

Precis gått och lagt mig med mitt hjärta, ska sova nu. Hoppas ni sover lika gott som jag kommer att göra.
Puss på er!





Loka strawberry ice cream

Kategori:

har ni testat den nya smaken av Loka ? Då jävla god!! Smakar verkligen glass!!
Tumbss uppppp



härligt!

Kategori:

Hemma halv fem idag, då hämtar babe mig vid bussen o sen åker vi upp till stallet. För idag ska han rida!! woho!!
happy giiiiirl wopp!



panda

Kategori:



frukost

Kategori:

mums

Kvällsmys med våra isbitar

Kategori:

Jag och Emilia var uppe och skulle mocka och släppa in men upptäckte att det redan var mockat och tog en liten promenad med isisarna i stället. Får riktig sommarlängtan när det är soligt så länge på kvällarna!

Tillbaka till jobbet efter fem dagars ledigt i morgon, lite ångestfyllt, hade helst ridit ut på en lång mysig skogsrunda, menmen!

















Puss & Kram

Mimmi

new in

Kategori:



stickad myströja från ginatricot.

Allsvenskan hoppning

Kategori: Allmänt

Jag har fått uppdraget att ta emot anmälningar från dem som vill försöka komma med i laget. Allsvenskan kommer hålla hus i höst. Men vi skulle gärna vilja komma igång och träna inför detta redan nu då vi kommer vara starkare än någonsin sedan. Desto mer trimm desto bättre, right? 
 
Så är det någon som är intresserad? 
 
Tjejerna som just nu är med är , Elin Lund, Evelina Krappe och Josephine Nilsson. Vi har ett lag redan men desto fler desto bättre. Så var inte blyga! Hör av er! 
 

Propp för fälttävlan- kungshult

Kategori: Allmänt

Morgonmys

Kategori:

Jag åkte upp och släppte ut hästarna i morse och myste lite.
Bilderna blev på fel håll men jag får inte rätt på det haha.











Puss & Kram

Mimmi

godmorning

Kategori:

Sovit gott? Det har inte jag... Precis gått upp och ska snart säga hejdå till Amanda och hennes familj. Känns lite tungt.. Men vi ses väl snart.. Kanske till valborg som vanligt?..
 
Denna dagen kommer mest bestå av chillllll. Ska ta hand om Love hela dagen, Nicke kommer hit också. Som jag saknat honom!
 
Vad ska ni göra idag?