satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

mycket tankar i huvudet

Kategori: Allmänt

Gosat in mig i filten och pluggar lite inför nationella och matteprovet till nästa vecka. Lars winnerbäck går varmt i högtalarna. Vilken underbar röst han har istället. Och vi ska ju inte utesluta hans gudomliga texter. Tänk om något i skolan kunde få mig att tänka så mycket som hans låtar.
Allt snurrar runt i mitt huvud nu. Har många frågor som jag tyvärr inte kommer kunna få svar på. Det är bara att vänta och se.
Jag är just nu på ett konstigt humör, både glad och lycklig för allt bra som just nu befinner sig i mitt liv, men också lite ledsen över saker man mist och för tillfället inte kan göra pga förhinder med kroppen. Ledsen för saker man inte gjort och nu är försent. Ledsen för att man en gång i tiden förlitat sig på på människor som nu visat sig vara idioter.
Nej, det är skit att lyssna på Lars. Men ibland kan det vara bra. Vissa dagar kan jag inte trycka på "spela" knappen pga rädslan över att möta mina gömda känslor. Men allt måste få komma ut för att kunna bli fylld på ny glad energi.
Kanske det som behövs nu. Mitt psyke känns rätt överfullt nu. Hade jag varit kapabel till att ta en prommenad hade jag nog gjort det. Men nu får jag sitta här och skriva av mig alla negativitet till er. Roligt va? Jag längtar så himla mycket till den dagen då jag vaknar upp utan ond armbåge, utan onda revben, utan ond fot eller huvud. Den dagen kommer jag hoppa av lycka. Den dagen ska jag inviga vårt nya hemmagym. Den dagen ska jag bli den förebild jag för ett tag sedan kände att jag kunde vara.
För några månader sedan kände jag mig som en usel, värdelös och meningslös människa. En no one. Men sen skaffade vi Idunn, sen drog jag igång med min nya blogg www.satsandeallroundryttare.webblogg.se. Det var en nystart. Och jag var mer taggad än någonsin! Jag var i tipp topp form kroppsmässigt men också till hästryggen. Allt var ju bara helt grymt bra. 
Jag känner mig på något vis på rutan innan ett igen. Det som idag skiljer mig från den dagen är att jag nu står lyckligt kär i en helt fantastisk kille. Den nystart som jag snart ska dra igång kanske blir lättare nu än förr eftersom jag nu har någon att luta mig åt? Jag vet inte. Som jag sa innan, vi får vänta och se. När jag är tillbaka ska jag se till att ta pauser, inte gå fullt ut. Satsa mer än någonsin, fast i min egen takt. Saker får komma när det passar. Annars kraschar allt.
I grund och botten vet jag att jag inte är en no one. Jag är unik. Det finns ju faktiskt ingen som mig. Men vissa dagar har man sina svackor och detta får vara min svacka.
Det har hänt mycket bra men även dåligt idag. Lite tråkiga saker hände nu på eftermiddagen och jag ångrar allt. Tänker inte hänga ut någon eller skriva namn, för det är inte jag. Jag skyddar mina närmsta. Men jag vill be om ursäkt. Det var inte meningen att ta ut allt så. Jag vet att du egentligen bara vill väl. Och det förstår jag i efterhand. Jag älskar dig..
Vilket "blödigt" inlägg va? Nu har jag tömt mig lite på alla negativa tankar. Hoppas jag inte drog ner stämningen på någons lördag.
Hoppas alla ni, mina fina läsare har en super kväll ute med era vänner, hemma med familjen eller kanske med eran pojkvän/flickvän.
 
 
Puss o kram på er <3

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Du har helt rätt att skriva av dig! Det behövs ibland! Livet är inte alltid enkelt. Det är som en bergdahlbana upp och ner.....vi är bara manniskör. Visst är det tråkigt ibland med sånna dagar där allt negativt kommer fram men som sagt vi är bara människor och det går inte att hålla sig positivt hela tiden. Ibland behövs det negativt för att få fram det positivt i ens liv. Det är så man får en helt ny uppskattning av livet och allt man här i sitt liv. Du är en super fin tjej och du kommer att lyckas med allt du än gör i livet. Ta det lugnt, stressa inte upp dig och ta en sak i taget. Var rädd om dig! Du är en stjärna!
    Kram kram =)

    2013-04-07 | 10:37:21

Kommentera inlägget här: