satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

dramaqueeen

Kategori: Allmänt

Igårkväll åkte jag med mamma upp till stallet för att ta in hästara plus för att få lite frisk luft då jag legat hemma hela dagen. Skulle inte anstränga mig alls men var tvungen att gå lite med Idun för att hon skulle lyssna då hon inte har någon respekt alls. Så gick ner längst vägen med grimma , grimmskaft och pisk medans mamma mockade. så fort hon gick på mig med bogen höjde jag vänster hand med grimmskaftet och pisken, då kastade hon sig åt sidan och stannade. Hon fick beröm. Vi fortsatte och det gick bra, tills hon blev för taggad. Jag gjorde samma sak igen och då kastade hon sig bakåt, ställde sig rätt upp på bakbenen och jag höll i grimmskaftet så hårt jag kunde. Hon sprang runt mig och betedde sig som värsta rodeo hästen. Hon stegrade sig egen och kastade sig mot mig. Jag slog till henne med pisken för annars kanske jag fått henne över mig. Då tappade jag taget och hon sprang iväg. Jag sprang efter henne och det tog tid innan jag hittade henne eller fick tag i henne överhuvudtaget.

Satte sedan träns på henne och mamma var med och parerade. Då gick det bättre. Det blir en del markövning med henne när jag blir frisk för såhär kan hon inte hålla på...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: