satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Tyra Banks VS Emilia Ståhl

Kategori: Allmänt

Sitter just nu och tittar på top modell där Tyra Banks är skaparen. Jag kan känna igen mig i henne en hel del. Nu tänker ni säkerligen - what the fuck? Men jo, jag ska förklara..
 
När Tyra Banks började som modell var hon aldrig pinnsmal. Det gick framåt och bra för henne tills hon kom upp på högre nivåer. Då bad hennes agenturer henne att gå ner i vikt för att annars kommer hon aldrig lyckas. Hennes mamma blev förbannad och Tyra blev jätte ledsen. Vet ni vad hennes mamma svarade agenturen?
- Tyra ska inte ändra på någonting, då kan ni klara er utan henne.. Kom Tyra, vi ska beställa pizza.
 
Fruktansvärt bra av hennes mamma.. Tyra har blivit väldigt stor och känd. Hon har gått sin egen värld och inspirerat många andra modeller som inte är pinnsmala. Hon är ett bevis på att man kan lyckas.
 
Jag och isisarna är inte heller självklara. Det går bra till en viss nivå men sen får man kommentarer om att man ska byta ras. Har jag gjort det? Nej.. Har jag stannat i min ridning? Har jag slutat utvecklas? Har jag tråkigt? Svaret är nej! Jag har lyckats med mina hästar. Jag är ett bevis på att det går!
 
Vad jag menar är att var unika, det är det som gör er speciella.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: