satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

muskler!

Kategori: Allmänt

För att bli en framgångsrik ryttare som orkar rida sin häst ordentligt måste du vara vältränad. Du behöver inte ha ett dyrt, exclusivt gymkort för att komma i form. Nejdå! Du kan knåpa ihop ett pass hemma!
Ett pass kan se ut såhär:
- 20 minuters jogging/springning
- 3x10 situps
- 3x10 utfall
 
Jag gjorde detta pass igår fast jag utvecklade det lite.
Ist för 10x3 situps gjorde jag 12x2 och sista gången gjorde jag 20 situps.
Och samma med utfall. Jag tycker inte det är jobbigt med utfallen om man inte har en skivstång över nacken. Så jag brukar oftast ha en stång med vikter över nacken som jag stödjer med händerna. Men man kan även ha vikter som hon på bilden! 
Situps - abs
utfall - rumpa , lår!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: