satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Idun

Kategori: Allmänt

Vissa dagar känner jag mig fruktansvärt rid sugen. Dessa dagarna vill jag så mycket med Idun. Jag vill att allt ska gå super. Klockrent! Hon ska vara mjuk redan efter en kvart och helst göra exakt som jag säger. Blir det inte så blir jag så frustrerad.
Jag gör så gott jag kan men det går inte! Och när jag blir arg spänner jag kroppen och idun är en människokännare så då stänger hon av. hon blir nervös.
Det är ett stort problem för mig. Så när jag känner att jag blir arg så ger jag henne långa tyglar och skrittar henne tills vi både har lugnat ner oss.
Någon mer som har detta problem ? Och isf, hur brukar ni gå till väga?

Kommentarer

  • Annicka säger:

    Bara att du är medveten om det är ett stort steg mot en lösning. Ta ett djupt andetag och slappna av, ge det lite tid och tänk att det kommer att lösa sig!!! Ni är så fina tillsammans och ta vara på stunderna tillsammans!!!

    2013-01-16 | 09:26:35

Kommentera inlägget här: