satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

utvärdering hoppning

Kategori:

Dagens träning gick jätte bra! Första "hindret" sprang hon igen om haha! Men been there done that.. Jag blev inte arg eller ledsen då jag haft samma visa med alla hästar!
 
Jag samlade upp henne och satte mig bakåt för att få energin uppåt, och det funkade jätte bra! Hon hoppade väldigt runt över. Hon hade mycket lättare för sig i början än vad alla andra haft. Jätte roligt och ser fram emot nästa gång! :)
 
7/10
 
Detta kan jag förbättra : Få henne att ta längre steg och inte trippa så mycket, samlad gångart med energi utan att springa ifrån.
 

Även Vinur fick skutta lite. Vi har inte hoppat sen i somras men gud! Vilken hjälte han är! Jag red mot hindret och drev och drev och drev och innan hindret satte jag mig ner, böjde mig bakåt och gjorde en halvhalt och släppte sedan av och jisses vilket hopp han gjorde. Har video på det men jag blev så chockad så man hör min röst en del i slutet haha!
 
Jätte roligt när man känner Vinur dra mot hindret = han tycker det är skoj!
 
8/10
 
Detta kan jag förbättra: Mer energi i galoppen.
 
 
 
Mina fina stjärnor! <3

Kommentarer

  • Lena Franzén säger:

    Jätte kul att se alla fina bilder Idun har det urbra och kul det ser jag. Blir så glad av det tack Emilia för att du är hennes nya matte:)

    Svar: Vi passar super bra tillsammans och jag gillar henne skarpt. Du får komma och hälsa på henne någon gång!Den första maj ska jag tävla fälttävlan med henne i kungshult, vi kanske ses då? :)
    Emilia Ståhl

    2013-03-23 | 14:03:20

Kommentera inlägget här: