satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Tankar kring topplistan

Kategori: Allmänt

Efter lite research på topplistan & klickande på alla möjliga bloggar som kommit med blir jag lite irriterad..
 
För det första gick grundarna till topplistan ( tennisryttarna.blogg.se ) ut med redan från början att man måste vara 100% ärlig med statistiken, men att de givitvis inte kan kolla allas statistik för att kolla upp alla deltagare eftersom det hade tagit en väldigt lång tid.

 När jag gick in på vissa bloggar kändes dem väldigt dåligt gjorda, slarviga inlägg, dåliga bilder, fjortis slang osv.
Jag vet inte men känns konstigt om en sån blogg skulle haft fler läsare än min då jag lägger rätt mycket tid på bilder, topics, utvärderingar etc.
 
Men vad ska man göra? Det viktigaste är att jag vet att jag är ärlig och kör mitt eget race. Sen får de andra deltagarna ta sitt ansvar och vara så "ärliga" de vill. Tråkigt att de ska förstöra för andra bara.

Men hyllning till er där ute som faktiskt skickade in riktigt statistik och kom med! Tummen upp verkligen!
 
 
Jag & Gandur 2011. <3
 

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Du finaste Emilia! Du ligger högst upp på min lista! Tror säkert att du ligger högst upp på andras listor med! Du kommer att ligga högst upp på denna lista med så småningom! Tråkigt att folk är inte ärlig! Jag tycker det är jätte bra att du kör ditt eget race! Stärkt jobbat! Låt ingen annan förstöra det för dig!
    Kram =)

    2013-02-04 | 20:48:53
  • Mikael (morbror) säger:

    Finns en hel del tricks man kan använda den att få mer läsare. Tricket är att få dem att upptäcka bloggen. Kan lära dig tricks och då tror jag du kan öka rejält.

    Steg 1 är att lista för dig själv alla sidor som du tror att intresserade av en blogg som din kan tänkas surfa på.
    Steg 2 är att följa de största bloggarna själv och om du någon gång läser något tokigt eller inspirerandesså skriv om det på din blogg och länka
    Steg 3 är linktaga och vara med i diskussionen. Tex låt oss säga att Jordbruksverket bestämmer att islandshästar ska förbjudas för att de är för håriga.... DN, SvD expressen alla skriver om det. Länka då till artiklar och säg vad du tycker :-)

    Så där har du några tips. Jag hade själv som mest 300 besökare per dag på min blogg, 90 procent kom genom att göra som ovan. Hälften stannade kvar föratt de gillade vad de såg.

    2013-02-06 | 05:55:01

Kommentera inlägget här: