satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Respekt

Kategori: Allmänt

En sak jag stör mig på är när man rider i ridhuset och folk inte visar respekt. Jag rider sällan till ridhuset på dagarna pga just detta.
Det finns många i våran förening som inte borde få ha ridhuskort.. Jag kan förstå och acceptera om det är smbarn som rider fel och inte håller sig till reglerna eftersom det är mycket att tänka på..
Men när det sitter vuxna människor och bara rider utan att visa hänsyn blir jag förbannad! Skrittar på spåret när man själv är mitt inne i någon övning i högre gångart. Bara rider och skiter i om dem är ivägen. Det kallar jag oproffsigt. Det är precis som att dem ska vara så otroligt viktiga!
Förstår ni vad jag menar?
 
Vi letar just nu gård och hittat en där vi isf har eget stort luftigt ridhus. Så skönt det hade varit.. Rida vilken tid man vill, slippa trängas med respektlösa puckon!
 
 
Bild på ridhuset. Lite lagom haha..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: