satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Otrevliga bemötande på tävlingsplasten

Kategori: Allmänt

Har ni tänkt på så otrevliga de flesta är på en tävlingsplats? Hade man träffats på en tex en träning så hade man hälsat, pratat lite om sin häst, kanske gett ngn komplimang osv. Men aldrig att det skulle hända på en tävlingsplats! Det är precis som att det ska vara en status att vara otrevlig för att se viktig ut?
 
När man var liten och såg kändisar på tex falsterbo och dem bara gick förbi utan att kolla så uppfattade man den personen som " Oj, vad otrevlig". Men samtidigt, " Vilken cool ryttare, hon ser så upptagen ut.. ". I mitt fall var det Malin Baryard.
 
Det jag tror alla fått om bakfoten är att dessa ryttare är inte otrevliga utan bara så fokuserade. Jag skulle vilja spräcka den otrevliga bubblan! Därför ska jag säga vad jag tycker till ryttarna jag möter. Tycker jag att hon har en snygg outfit, då säger jag det = stärker hennes självkänsla! Tycker jag hon gjorde en snygg ritt, då säger jag det! = Stärker självkänslan ännu mera!
 
Sen finns det säkerligen de ryttare som faktiskt är fokuserade, men jag tvivlar på att alla är det. Men anledningen till att många är otrevliga beror på deras svaga självkänsla att våga bjuda på sig själv. Jag har mött många ( inte bara inom ridningen ) som jag tyckt vara rent ut sagt dumma i huvudet men som man senare förstått bara haft dålig självkänsla och inte vågat ta för sig liksom. Förstår ni vad jag menar?
 
Så vi som vågar bjuda på oss själva och säga vad vi tycker, gör det!! Håll inte tillbaka, på så sätt hjälper du den personen frammåt och du har gjort en god gärning.
 
" Vilken ryttare väljer ni att vara? Va den ni känner för och var sån du själv skulle vilja möta. Ett tips jag tror ni kommer komma långt med.."
 
 
Fina Amanda på min gamla Vinur! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: