satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Dressyrträning för Therese

Kategori: Allmänt

Träningen gick förvånadsvärt bra! Therese är en jätte duktig träning så vad annars liksom?
 
Idun är väldigt energisk och har väldigt trippigga gångarter så hon är inte så himla lätt. Jag måste lära henne att " vila på steget". Hon pendlar även en hel del och går inte i speciellt stadig form men detta fick vi rätt på igår!
 
Jag ska hålla extra mycket på yttertyglen, ställa henne inåt med inner och samtidigt rida med en lugn sits så hon inte blir så trippigg.
I traven fick jag rida lätt saktare så hon skulle anpassa sina steg efter min lättridning. Som beröm längde jag tyglarna minimalt så hon fick söka sig neråt för en mer behaglig form.
 
I slutet av passet hittade hon formen och jag lärde mig hitta knapparna, hon vilade även fint på steget både i trav och skritt.
 
passet fick en 8/10 !
 
Detta kan jag förbättra: Bli mer stadig i min hand och inte ligga emot med skänklarna.
 

Kommentarer

  • Lena Franzén säger:

    Duktiga ni är så roligt att kom till dig som vill utveckla henne:)

    2013-03-23 | 13:56:59

Kommentera inlägget här: