satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Dagens ritt

Kategori:

Har precis kommit hem från stallet från en helt galen tur på Idun. Har aldrig varit med om en häst som blir så pigg av att stå en dag... Idag tog det iaf fem minuter för mig att komma upp i sadeln. Sen var det bara full galopp hela vägen. Höll på att trilla av när hon tvärstannade för en fkn kanin. Känder verkligen den där känslan man får innan man trillar i marken. Men jag klättrade upp igen och fortsatte i full galopp. När jag fått kontroll saktade jag av och fattade galopp igen. Reglerade tempot från arbetsgallop till snabb galopp. Detta gjorde jag för att stärka hennes galopp. När hon blivit mer varm och kontrollerbar började jag att göra galoppfattningar från arbetstrav.
 
Dagens ritt gick väl hyffsat bra. Älskar min fina fina fina Idun frá Errarp!!

En 6/10
 
Detta kan jag förbättra:Mjukna i handen.
 

Kommentarer

  • Mimmi säger:

    Hon verkade till och med pigg i hagen , ville följa med när jag hämtade vinur i hagen ;) sett mitt sms ?:))

    2013-02-10 | 19:21:44

Kommentera inlägget här: