satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Skör som porslin?

Kategori: Allmänt

Idag red jag ut på Vinur, för första gången sen han blev dödssjuk..
För er som inte vet blev Vinur allvarligt sjukt för några veckor sen och vi sa farväl. Mamma & jag hade många nätter då vi bara satt uppe och grät och grät. Men Vinur överlevde. Han är stark!
Söker man på det han drabbades av så har de flesta hästar dött av det.
Han fick tarmvred. Men nu är han back on track!
Han är frisk nu, jag vet! Men är ändå så fruktansvärt försiktig med honom.. Minsta lilla knas som händer blir jag störtorolig.. Vill inte förlora honom..
Idag red vi ut i mörkret, under stjärnorna i tonvis med snö barbacka. Han var så pigg och glad.
Han ville bara springa. Jag släppte av honom och han sträckte ut ordentligt. Saktade sedan av och klappade.
Tänkte för mig själv " oj, detta kanske inte var så bra för hans hälsa... " . Men samtidigt drog han iväg själv, vilket han inte hade gjort om han inte mådde bra och orka.. Plus att , jag faktiskt har världens starkaste , tuffaste häst, någonsin! Och framförallt, världens finaste och bästa!!

Kommentarer

  • Marianne Williams säger:

    Vilken trevlig blogg du har börjat skriva! Jag visste inte att Vinur varit sjuk, men är så glad att höra att han är bättre och pigg igen!

    2012-12-14 | 09:09:21

Kommentera inlägget här: