satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Never say att islandshästar inte är busiga..

Kategori: Allmänt

Red igår själv ut på kvällen för första gången. Hon gick jätte fint och det börjar släppa fint i nacken.
Gjorde förhållningar från skritt - halt och trav - skritt. Det sätter igång bakbenen.
När jag kom hem såg hon en vattenpöl. Hon vägrade gå i den. Hon slängde sig hit och dit, efter tio min MINST blev jag arg och tryckte på henne lite extra. Då ställde hon sig rätt upp. Trodde inte hon skulle stegra. Så gick på henne igen och igen och igen. Och hon bara fortsatte. Men efter ett ttag slutade hon. Men hon vägrade gå i.
Men till slut fick jag i hennes framben iaf. Men nä, det blir något att träna på!
Funderar även på att lära henne stegra på kommando nu när jag vet hur jag får henne att stegra.. haha, lite coolt ändå....
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: