satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Information!

Kategori: Allmänt

Hej hej och välkommen till min nya blogg!
Denna blogg kommer handla om min resa med våra tre islandshästar inom träning och tävling.
Jag är en mångsidig tjej och mitt mål är att bevisa för alla hur mångsidig islandshästen är!
Grenarna jag tävlat i tidigare är; Dressyr, hoppning och fälttävlan.
Detta utfördes med Vinur frá Granhaga som vi haft i ungefär tio år.  137 cm mkh.  Vi har fortfarande inte varit ute på någon islandstävling även fast han har stor chans att ta fina placeringar!
Jag har precis fått ett islandssto på fem år. Idun frá Errarp. 143 mkh. Hon är bara riden i några månader hos förra ägaren men är väldigt positiv i all hantering och ridning. Pigg och glad och alltid öronen framåt. Men ibland kan hon vara lite för frammåt men det är väl bara kul om man han kontroll dvs...
Hon har väldigt fina gångarter men för tillfället ingen tölt. Men hon behöver stärka sig bak och när det är gjort så kommer den nog fram..
Sen har vi Gandur frá Mellomgården. Han är 145 cm. Alltså rätt hög för att vara islandshäst!
Han är väldigt levnadsglad och.... PIGG! Men en riktigt god vän som man kan ha mycket kul med.
Detta är pappas häst men jag har varit ute på en del små hopptävlingar med honom också..
Detta är Vinur
 
 
Detta är Idun
 
& Detta är Gandur!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: