satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

take every chance, drop every fear

Kategori: Allmänt

Hejhopp!
Var tidigt imorse nere vid banan och tränade Vinur. Han blir bara bättre och bättre i dressyren vilket är super rolig! Har nu kommit till den punkten då man får "sitta till" i galoppen och riktigt arbeta med magmusklerna. Puh! Vad jobbigt det var! Men fint gick han! Efter passet träffade jag på Sara som bor på Görans gård. Hon driver en hästförsäljning vilket innebär att hon köper in hästar från te.x tyskland och Irland sedan rids dessa till och säljs. Har för mig att hon även tar emot problemhästar och rider till åt ryttare som inte reder ut det. För ett tag sedan var hon med i en olycka med hästarna som resulterade i tio brutna revben och ett krossat bäcken. Hon får alltså inte rida.
Hon frågade mig om jag ville hjälpa till att rida och även ut och tävla på dessa. Och , gissa om jag vill! Det är en stor möjlighet för mig. Jag kommer lära mig massor utav detta. Hon är utbildad ridlärare och kommer ge mig mycket. Detta är en " Winn-Winn situation" för oss båda då hon får hästarna tränade och tävlade utav mig på rätt sätt = försäljning. Jag får rida olika sorters storhästar = kunskap och erfarenhet!
Hästarna från Irland är i grund och botten jakthästar. De har hoppat stenmurar mellan 110 - 140, så de kan ju hoppa iaf! Och konditionen är inte för hacker.. Men de kan ingenting angående markarbete. Så de är något man får jobba mycket med. Sedan har vi hästarna från Tyskland,  dessa hästarna är mer välridna men alla har väl sina sidor man måste jobba mer eller mindre med!
Med detta vill jag få fram att jag kommer fortsätta blogga, men mer om tävling på storhäst. Kommer inte lägga ner ridningen på mina islandshästar! No way , mina gulleisisar kommer alltid i första hand. Men mamma har lovat att ta hand om dem medans jag satsar på detta. Vilket jag uppskattar jätte mycket. Love you muummmy!
 
Så vad tror ni om detta? Tror det kommer bli super.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: