satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

hardly work work

Kategori: Allmänt

Halloj!
Har precis kommit hem från banan på Vinur. Hur skönt är det inte att ha en privat bana två minuter bort? Så underbart att aldrig behöva tänka på att man får trängas med något annat ekipage..
Vinur har idag fått en makeover innan passet. Ryckte manen så den blev kort, ansade håret vid öronen, klippte svansen och ryktade pälsen riktigt noga. Så fin han blev! Alldeles kolsvart och läcker!
Jag bestämde mig för att öva på övergångar idag. Han är bra på övergångarna till högre hastighet men avsaktningarna blir ofta lite sämre. Så det är verkligen något vi måste öva på!
Jag red fram på mycket böjda spår så jag fick rida igenom kroppen ordentligt så han blev mjuk och fin. Galoperade sedan runt hela fyrkantspåret. Sedan tog jag in honom på en volt i skritt på tyglen, vid A fattade jag galopp från samlade skritt sedan saktade jag av till skritt igen efter halva volten, det gör han riktigt bra! Han var så himla enkel idag! Det är en härlig känsla att bara kunna sitta och njuta.
Funderar på att ringa min gamla dressyrtränare Lisan och boka en lektion...
Jag är så himla tävlingssugen!! Vill verkligen komma igång med Vinur igen. Och snart så!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: