satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Halloj träningsvärk!

Kategori: Allmänt

Precis hoppat ut från duschen efter en riktig träningsdag. Phu! Cyklat rundor som en tok i alla svalövs områden inom hemtjänsten, hoppat i alla trappor plus två gigantiska 180cm+ hästar. Men trots all mjölksyra sprider sig en bubblande glädje och kärlek inom mig. Fan vad bra allt är just nu. Lärt känna en väldigt framgångsrik tjej som trots det, inte år dryg alls och har ett enormt överseende med ens svaga sidor. Sara har tävlat upp mot 145 klasserna och har därför massor att lära mig på alla dessa hästar..
Jag red idag miss.Q och Zendo. Jag började med Zendo eftersom han är svårast. På honom gäller det att hitta klapparna, när man gjort det faller allt på plats. En extremt känslig kille på nio fina år som har kapacitet för de höga klasserna med tanke på hur enkelt han löshoppade 170 här om dagen. Till råga på allt har han ett så himla fint psyke. En megastor nallebjörn/tävlingshäst!
Miss.Q är raka motsatsen. Den enda likheten är storleken. Annars en häst man får vara beständ med. Märkte idag när vi red ut att hon började testa mig. Hon stanna, blev "rädd" för saker, slår med huvudet osv. Men är man bestämd från början så blir det bra. En mycket fin unghäst som kommer komma långt med rätt ryttare..
Nej, nu ska jag mysa ner mig i soffan med ngt som faktiskt är bättre än hästar. The love of my life, min Niclas Nilsson!<3



En bild på bamse Q.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: