satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Ett sånt där skryt inlägg

Kategori: Allmänt

aloha!
Får bli lite update nu så jag inte glömmer lösenordet igen.. ;) Dessa dagarna har varit häktiska med bygg i huset på gården, skolan, kärleken, och hästarna. Nästa vecka går jag ut på praktik i hemtjänsten. Positivt då jag hinner med hästarna bättre!
 
Till saken.. Jag och mamma har bytit häst nu ett tag. Jag har fått tillbaka min fina fina fina alldeles underbara Vinur och hon har fått IDUM..  Jag känner att jag vill spendera tiden med Vinur nu, Idunn behöver tas i islandsridningen nu från grunden. Mamma är jätte duktig inom det området så nu får jag istället finlira på Vinur.
Red honom idag första gången på länge. Tog honom till banan. Och kan knappt uttrycka mig hur underbar han var! Så himla fin i formen. Red mycket förhållningar och mycket böjda spår. För att väcka upp honom red jag snett igenom och längde på traven. Och gudarnas skymning vad han längde på steget.. På vägen hem töltade jag lite för att få igång energin. Och tro mig , det fick han! Sen la jag ner honom i låg form i både galopp och trav.
 
Jag och Vinur passar som handen i handsken. Han är top notche! Mina föräldrar kunde inte ha köpt en mycket bättre häst än Vinur till mig. Idag har jag en sån känsla att alla tankar på stor häst kan hoppa och fara! Ingen kan mäta lyckan och kärleken till denna häst. Storhäst får komma in senare när min kära vän anlänt till himmelen.
 
Ska sätta igång Vinur nu ordentligt i både dressyr, hoppning och fälttävlan. Har tänkt åka iväg på en galopptävling också... Brukar ju finnas såna på Jägerso för Islandshästar. Sen, ( håll i er nu!! ) jag är inte dum, jag vet att Vinur har underbara gångarter. Jag vill tävla och ta placeringar, allra helst med min bästa vän. Så jag har bestämt mig för att börja tävla och träna islandsridning. Där vet jag att vi kan skaffa en karriär tillsammans. Jag och mitt fina hjärta.
Det var allt för idag, vi ses snart igen! Puss på er! <3
 
 
Min studsboll till Islandshäst, superisis, supervinur, ståhlvinur, finastebästasteabsoluthärligastehästennågonsin!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: