satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

What a lovely feeling

Kategori: Allmänt

I flera månader har jag slitit med Idunn för att få henne sammarbetsvillig vid mjukgörande övningar. Detta har varit tufft kan jag lova! Det har varit blod, svett och tårar. Vissa dagar har jag bara velat lägga mig ner på marken och skrika av ilska, vissa dagar har jag bara velat isolera mig och gråta för att de gått så dåligt. Men nu, nu har jag nått den där underbara punkten då allt detta slit lönar sig. Hon har blivit så himla fin i munnen! Idag gick hon stadigt och mjukt i form hela rundan med energi som aldrig för. Allt har blivit så mycket roligare nu när man kan jobba henne på tyglen i galoppen. Hon har byggt upp sig så fint och just nu har vi medvind!
Det är dagar som dessa man får tänka tillbaka på när man har motvind. Ridningen är inte alltid en dans på rosor. Men när den väl är det, så är det guld!
Idag kan jag ärligt talat ge passet en 10/10!!
Efter regn kommer solsken, jag älskar min isis! Min fina Idunbus!
 
 
 
 
Jag och Idunn gör high five!
 
Dessa  hääärliga bilderna klickade min kära bästa vän Evelina. Struntar i hur muppig jag ser ut, så lycklig känner jag mig över dagens framgång med Idunn!
 
Puss och kram på er kära läsare!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Bara älskar den bilden på dig!! Sådan glädje, sån utstrålning!!!

    2013-07-17 | 22:39:52

Kommentera inlägget här: