satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Sliter för resultat

Kategori: Allmänt

Uffff vad ont jag har i mina fingrar! Har ridit mer än någonsin denna tiden känns de som. Men det är en big fat lie för så mycket ridning är det inte. Well, idag har jag ridit Idunn på banan och Gandur i skogen. Idunn var idag väldigt framtung och inte lika lättriden som här om dagen. Men vad gör det? Man kan inte alltid ha det enkelt. Hon var inte bara framtung utan även rätt så hård i munnen. Så det fick bli mycket förhållningar och snirkliga spår. Hon lossnade tyvär inte idag. Men jag är en bit på vägen iallafall!
Gandur har förvandlats till ett monster! Oh my.. Han är så pigg så ni anar inte! Han studsar fram och gör allt annat förutom att gå lugnt och fint. Eller.. Fint går han, han kröker på nacken iallafall men vill ju inte påstå att han trampar under sig. Det kommer med tiden! Fick idag igång tölten på grabben, men det krävdes en hel del av mig. Tror jag får börja styrketräna lite igen om jag ska orka hålla på med honom.. Efter dessa dagarna har jag fått så ont i mina fingrar att jag fick byta tygeltag och istället hålla med tyglarna mellan tumme och pekfinger och lillfinger och hand. Som en okunnig. Haha what ever! Nu ska fingrarna smörjas!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: