satsandeallroundryttare.webblogg.se

- följ min och hästarnas resa inom träningar och tävlingar

Idunn

Kategori: Allmänt

Red idag ut med mamma & pappa på våra fina pollar. Blev en runda i skogen. Jag la gramanen åt sidan idag eftersom hon stått i ett antal dagar. Efter senare eftertanke insåg jag att jag inte hade behövt den endå då hon gick som en klocka min lilla isbit. Böjde fint på halsen hela rundan i alla gångarter. Jätte kul att det lossnat iallafall! Det enda som inte satt idag var förhållningarna. Blir en skogsrunda till imorgonbitti innan värmen kommer. Då åker gramanen på, den är rät bra att ha när jag galopperar henne eftersom hon precis kommit igång i formen i denna gångart. Hon aktiverar inte bakbenen självmant utan jag får peta på med pisken - hon flyger frammåt och uppåt med huvudet och det ordnar gramanen så det inte händer. TUMMEN UPP!
 
Detta hade jag kunnat göra bättre : Göra mera förhållningar i början så hon blir mer lyhörd.
7/10!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: